"Popularność zakupów internetowych stabilnie rośnie. Jednym z czynników, który to determinuje, jest możliwość ich realizacji również na urządzeniach mobilnych. To forma, po którą coraz częściej sięgają polscy e-konsumenci. W badaniu Mastercard już 68% z nich uznało, że zdarza im się robić zakupy w ten sposób co najmniej okazjonalnie. Natomiast już ponad co dziesiąty (13%) badany deklaruje, że robi internetowe zakupy wyłącznie na smartfonie" - czytamy w materiale.
Według badanych, największymi zaletami zakupów z wykorzystaniem telefonu są szybkość (63%) oraz wygodne płatności one-click (33%).
"Jesteśmy świadkami tego, jak zyskujący na znaczeniu sektor m-commerce rewolucjonizuje sposób, w jaki kupujemy. Smartfon stał się centrum dowodzenia naszym codziennym życiem, więc to naturalne, że coraz częściej wykorzystujemy go także do internetowych zakupów. Za potrzebami współczesnych konsumentów nadążają też szybkie i wygodne płatności cyfrowe, dostosowane do ery mobilnej. Zakupy i płatności w telefonie pozwalają nam oszczędzać czas. Dzięki temu więcej bezcennych chwil możemy spędzać z naszymi najbliższymi, co w okresie świąt jest szczególnie ważne" - powiedział dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe Bartosz Ciołkowski, cytowany w komunikacie.
Polscy internauci kupują na smartfonach najczęściej ubrania i akcesoria (54%), przedmioty związane z kulturą - książki, bilety do kina, teatru i na koncerty (44%) oraz elektronikę (43%). Coraz częściej posiadaczom telefonów zdarza się w ten sposób płacić za bilety komunikacji miejskiej (34%) oraz za parkingi (20%), podano także.
Według najnowszych danych branżowych, ponad 1,8 mln wydanych w Polsce kart płatniczych zostało zapisanych w urządzeniach mobilnych, tj. 3-krotnie więcej niż jeszcze rok temu.
"Co więcej, już 36% ankietowanych użytkowników kart w Polsce uważa mobilne płatności zbliżeniowe za wygodne, 39% za szybkie, zaś 37% za bezpieczne" - czytamy dalej.
Badanie na zlecenie Mastercard przeprowadziła agencja badawcza Innofact, na łącznej grupie 18 174 dorosłych internautów. Ankiety zostały zrealizowane w dniach 14-19 listopada 2018 r. w dziesięciu krajach: Francji, Niemczech, Irlandii, Włoszech, Holandii, Polsce, Rosji, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i na Węgrzech (próba na kraj = ok.1 500).