Konsorcjum spółek Max Boegl Polska i Max Boegl Stiftung złożyło najtańszą ofertę, wartą 139,91 mln zł brutto, na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Sanoka o długości ok. 7 km, podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Trzecią najtańszą ofertę złożył Budimex.
"Dziewięciu wykonawców jest zainteresowanych zaprojektowaniem i budową obwodnicy Sanoka w ciągu DK28. Wszyscy zaoferowali zrealizowanie inwestycji w 33 miesiące i 10-letni okres gwarancji" - czytamy w komunikacie.
Druga najtańsza oferta należała do konsorcjum PI IMB-Podbeskidzie, PD-M Godrom i MPDiM z Rzeszowa i była warta 158,58 mln zł. Trzecia najtańsza należała do Budineksu (163,63 mln zł). Zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację zadania 173,66 mln zł brutto.
GDDKiA przypomina, że w pierwszym etapie postępowania na budowę obwodnicy Sanoka złożono 20 wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Złożone wnioski zweryfikowano pod kątem spełnienia warunków udziału w postępowaniu zamieszczonych w ogłoszeniu o zamówieniu, m.in. pod kątem posiadanego potencjału, którego minimalny poziom określono w ogłoszeniach o zamówieniu. Zamawiający ocenił także zdolność wykonawców do należytego wykonania zamówienia w szczególności do jego rzetelności, kwalifikacji, efektywności i doświadczenia. W drugim etapie postępowania przetargowego do złożenia ofert zaproszonych zostało 18 wykonawców.
Obwodnica Sanoka realizowana będzie w systemie projektuj-buduj. Początek obwodnicy zlokalizowany będzie na skrzyżowaniu istniejącej DK28 i drogi wojewódzkiej nr 886 Domaradz - Sanok, a koniec na skrzyżowaniu z DK84. Obwodnica będzie drogą klasy GP o długości ok. 7 km. Zgodnie z rządowym PBDK, zakończenie budowy zaplanowano w 2020 r.