Maxcom spodziewa się dobrych wyników w II półroczu 2017 r., podtrzymuje całoroczne prognozy z IPO, poinformował prezes Arkadiusz Wilusz.
"Wyniki pierwszego półrocza są zgodne z naszymi założeniami. Jesteśmy przygotowani do dużych wzrostów w trzecim i czwartym kwartale, które tradycyjnie są najlepsze dla całej branży i Maxcom. Podtrzymujemy prognozę wyników w całym 2017 roku opublikowaną w prospekcie emisyjnym. Stopniowo realizujemy cele oferty publicznej, nasz najnowszy produkt - smartfon dla seniorów wszedł w fazę testów. Zgodnie z zapowiedziami, w ciągu kilku miesięcy trafi on do sprzedaży" - powiedział Wilusz, cytowany w komunikacie.
Historycznie na przestrzeni ostatnich lat przychody spółki w każdym kolejnym kwartale są większe. Przykładowo w ubiegłym roku, w IV kwartale przychody były większe niż w całym I półroczu. Maxcom spodziewa się, że sezonowość zostanie utrzymana. Jest ona naturalna dla rynku, zaznaczono w informacji.
Pierwsze półrocze 2017 r. zaowocowało nawiązaniem współpracy z kolejnymi kontrahentami. Maxcom rozpoczął sprzedaży swoich telefonów w dużych sieciach handlowych we Włoszech - takich, jak Auchan i Carrefour oraz w sklepie internetowym eMAG w Rumunii. Od września 2017 r. spółka rozszerzyła portfolio klientów o czołowych operatorów na Słowacji i w Rumunii: Orange Slovakia i T-Mobile Romania. Spółka obecna jest w ponad 20 krajach Europy, głównie u operatorów telekomunikacyjnych, w sieciach handlowych i u wybranych dealerów oraz agentów sprzedaży.
"W drugiej połowie roku nie zamierzamy zwalniać tempa. Jesteśmy w trakcie rozmów z kolejnymi kontrahentami. Szukamy nowych możliwości rozwoju sieci sprzedaży, zwłaszcza w krajach, w których jeszcze nas nie ma. Niebawem nasze telefony pojawią się u jednego z dużych operatorów komórkowych w Europie Zachodniej. Przed nami też październikowe targi elektroniki użytkowej w Dubaju gdzie będziemy mieli okazję nawiązać kontakty z kolejnymi operatorami i dystrybutorami" - wskazał prezes.
Maxcom ma ponad 15-letnie doświadczenie w produkcji oraz dystrybucji własnych marek produktów telekomunikacyjnych. Jest jednym z kluczowych graczy w Europie w sprzedaży klasycznych telefonów komórkowych, w szczególności dla seniorów oraz dedykowanych osobom, które uprawiają sporty ekstremalne lub pracują w ciężkich warunkach. Grupa działa pod dwiema markami Maxcom oraz budżetową Maxton. Spółka zadebiutowała na GPW w czerwcu 2017 r.