MB Pneumatyka chce rozszerzyć krąg odbiorców m.in. o producentów pojazdów szynowych oraz zwiększyć udział rynków poza Unią Europejską w sprzedaży, poinformował nowy prezes spółki Tomasz Szofer.
"Uważam, że możemy rozszerzyć grupę odbiorców m.in. o producentów pojazdów szynowych. Najbardziej istotne dla nas rynki to te, na których działają nasi obecni i potencjalni partnerzy. Myślę, że Europa Zachodnia pozostanie najważniejsza, bo to naturalny kierunek. Ale zależy mi na zwiększeniu udziału w sprzedaży krajów spoza UE" - powiedział Szofer, cytowany w komunikacie.
"Z drugiej strony, nie możemy być uzależnieni wyłącznie od eksportu. Równolegle pracujemy nad zwiększeniem przychodów na rynku polskim" - dodał prezes.
Tomasz Szofer zastąpił na stanowisku prezesa Aleksego Olczyka. Szofer będzie odpowiedzialny za modyfikację strategii i wejście firmy na nowe rynki.
"Dysponujemy odpowiednimi technologiami, by wejść na nowe rynki. Naszą mocną stroną jest eksport. To prawie 80% naszej sprzedaży. Jesteśmy obecnie w Europie Zachodniej, Chinach i Brazylii, ale to nam nie wystarczy. Chcemy uniezależnić się od nagłych zmian koniunktury na poszczególnych zagranicznych rynkach. To będzie zadanie dla Tomasza Szofera, nowego prezesa" - powiedziała właścicielka MB Pneumatyka Małgorzata Bieniaszewska, także cytowana w komunikacie.
Właścicielka MB Pneumatyka podkreśla, że zmiany w strategii wynikają głównie z potrzeby dywersyfikacji odbiorców.
MB Pneumatyka specjalizuje się w produkcji złącz do pneumatycznych układów hamulcowych w pojazdach użytkowych, takich jak samochody ciężarowe, autobusy oraz naczepy. W 2015 r. miała 12,75 mln zł przychodów.