"W mBanku rozumiemy, jak ważne jest bezpieczeństwo bankowości online. Dlatego regularnie wprowadzamy nowości w tej dziedzinie. Jako pierwsi na rynku uruchomiliśmy mobilną autoryzację, czyli wygodną i bezpieczną metodę zatwierdzania operacji. Dziś korzysta z niej już ponad 400 tys. naszych klientów. Zaoferowaliśmy również usługę CyberRescue, czyli 'cyfrowe pogotowie', będące dodatkowym parasolem w e-świecie poza usługami bankowymi. To również jedyna taka usługa na rynku" - powiedział Kocik podczas prezentacji rozwiązania.
Rozwiązanie oparte na biometrii behawioralnej ma na celu identyfikację użytkownika przez mierzenie jego interakcji z komputerem. Projekt realizowany jest przez mBank we współpracy z Centrum Bezpieczeństwa Cyfrowego - spółką z portfela funduszu mAkcelerator. Testy potrwają do końca 2019 r. na 50tys. chętnych klientów.
W ramach biometrii behawioralnej Digital Fingerprints, system analizować będzie wyłącznie sposób interakcji klientów z urządzeniami podczas korzystania z usług bankowości elektronicznej mBanku. Nie będzie pobierać danych na temat korzystania z innych stron czy narzędzi. Sprawdzane więc będzie to, jak użytkownik korzysta z serwisu, a nie to, co w nim robi, zaznacza mBank.
"Dane zbierane na potrzeby budowy profili behawioralnych nie zawierają informacji wrażliwych. Przechowywane będą w formie modeli matematycznych, uniemożliwiających spółce Centrum Bezpieczeństwa Cyfrowego oraz innym podmiotom identyfikację konkretnej osoby. Użytkownikom usługi przysługiwać będzie prawo do zapomnienia, czyli usunięcia ich danych" - podkreślono w materiałach konferencyjnych.
mBank (dawniej BRE Bank) należy do czołówki uniwersalnych banków komercyjnych w Polsce. Strategicznym akcjonariuszem mBanku jest niemiecki Commerzbank. Bank jest notowany na GPW od 1992 r.