Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

MBWS rozpoczyna budowę instalacji do destylacji w Łańcucie za 20 mln euro

2
Podziel się:
MBWS rozpoczyna budowę instalacji do destylacji w Łańcucie za 20 mln euro

Grupa Marie Brizard Wine & Spirits MBWS rozpoczyna budowę instalacji do destylacji alkoholu w Łańcucie o łącznej wartości ok. 20 mln euro, podała spółka. Produkcja ruszy na przełomie 2017 i 2018 r.

"Na instalację do destylacji zamierzamy przeznaczyć łącznie około 20 mln euro, co stanowi niemal jedną trzecią całkowitych wydatków inwestycyjnych naszej grupy w latach 2015-2018. Łańcucka instalacja będzie także jedną z największych inwestycji branży spirytusowej w Polsce na przestrzeni ostatnich kilku lat. Dzięki nowej inwestycji MBWS będzie mieć pełną kontrolę nad produkcją alkoholu na swoje potrzeby w Polsce. Rozwiązanie to sprzyja zarówno pełnej kontroli jakości w całym procesie powstawania naszych produktów, jak i jest efektywne pod względem kosztowym, co przekłada się na naszą rynkową konkurencyjność" - powiedział prezes Jean-Noël Reynaud, cytowany w komunikacie.

Instalacja do destylacji zostanie wykonana z zastosowaniem nowoczesnych, proekologicznych technologii. Dzięki inwestycji łańcucka fabryka będzie produkować ok. 32 mln czystego alkoholu w skali roku z wykorzystaniem wszystkich typów zbóż. Ponadto, produktem destylacji będzie również DDGS, czyli pasza wysokobiałkowa dla zwierząt. Rozpoczęcie produkcji z wykorzystaniem nowej instalacji planowane jest na koniec 2017 r., podano także.

"Inwestycja o tak znaczącej wartości będzie miała pozytywny wpływ na region i stanowi potwierdzenie, że nasza działalność w dużej mierze związana jest właśnie z Polską. W całym kraju zatrudniamy blisko 1 000 pracowników, czyli niemal połowę wszystkich pracowników grupy. Dodatkowo, w Starogardzie Gdańskim, zlokalizowany jest nasz największy zakład butelkowania alkoholi. Jesteśmy przekonani, że nowa inwestycja pozytywnie wpłynie na sytuację gospodarczą w regionie: zboża na potrzeby produkcji w łańcuckiej instalacji będą w przeważającej większości pochodzić od polskich dostawców. Na budowie instalacji w Łańcucie zyskają lokalni podwykonawcy, dostawcy ciepła, a także turyści. Planujemy bowiem przeznaczyć dodatkowe środki na rewitalizację Muzeum Gorzelnictwa, które jest ważną atrakcją turystyczną Łańcuta i okolic" - dodał Reynaud.

Produkt destylacji w postaci czystego alkoholu będzie wykorzystywany na potrzeby produkcji grupy MBWS w Polsce. Dla Łańcuta oznacza to powrót do tradycji przemysłu spirytusowego - w ostatnich dekadach funkcjonujący zakład jedynie butelkował alkohol, który powstawał w innym miejscu, ponieważ Łańcut nie był wyposażony we własną instalację do destylacji, podano także.

W ramach obsługi instalacji do destylacji zatrudnionych będzie ponad 30 osób. Na terenie fabryki, tj. przy obsłudze muzeum oraz produkcji i butelkowaniu tradycyjnych trunków, pracować będzie kolejnych 15 osób.

Grupa Marie Brizard Wine & Spirits (MBWS), do której należy Fabryka Wódek ,,Polmos Łańcut", działa w sektorze win i alkoholi mocnych, przede wszystkim na rynkach europejskich, w Stanach Zjednoczonych i Brazylii. W Polsce grupa obecna jest od 1990 r.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(2)
WYRÓŻNIONE
Whiskey
8 lat temu
Kolejny raz marketingowy bełkot. Rynek najlepiej ocenia działania tej grupy. Notowania giełdowe przebijają w dół kolejne minima. Za chwilę pewnie nastąpi likwidacja kolejnego zakładu w Starogardzie. Firma ewidentnie się zapada a konkurecja wtym czasie rośnie. Widać wielką nieudolność zarządzających - psują wszystko co im wpadnie w ręce.
Whiskey
8 lat temu
Marketingowy bełkot. Rynek najlepiej ocenia działania tej grupy. Notowania giełdowe przebijają w dół kolejne minima. Za chwilę likwidacja kolejnego zakładu.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (2)
Whiskey
8 lat temu
Kolejny raz marketingowy bełkot. Rynek najlepiej ocenia działania tej grupy. Notowania giełdowe przebijają w dół kolejne minima. Za chwilę pewnie nastąpi likwidacja kolejnego zakładu w Starogardzie. Firma ewidentnie się zapada a konkurecja wtym czasie rośnie. Widać wielką nieudolność zarządzających - psują wszystko co im wpadnie w ręce.
Whiskey
8 lat temu
Marketingowy bełkot. Rynek najlepiej ocenia działania tej grupy. Notowania giełdowe przebijają w dół kolejne minima. Za chwilę likwidacja kolejnego zakładu.