"Konsekwentnie rozwijamy oba obszary naszej działalności, czyli produkcję i dystrybucję. W ramach segmentu produkcyjnego od bieżącego kwartału dysponujemy już pełnymi mocami wytwórczymi w naszej fabryce rękawic (3 mld szt. rocznie) w Tajlandii, z której dynamicznie rośnie sprzedaż bezpośrednio m.in. do USA. Natomiast w ramach segmentu dystrybucyjnego umacniamy się w regionie CEE, w tym w Polsce, eksplorujemy dalsze możliwości wzrostu w Azji i w Afryce, ale przede wszystkim zdobywamy kolejne rynki w Europie Zachodniej. Nie znajduję powodu, dla którego nasze silne marki oraz jakościowe produkty miałyby nie być również w gronie liderów rynkowych na Zachodzie" - powiedział prezes Wiesław Żyznowski, cytowany w komunikacie.
Rynek brytyjski jest obsługiwany w ramach Grupy Mercator Medical przez key account managera. To handlowiec z wieloletnim doświadczeniem na rynku rękawiczkowym, zdobytym w międzynarodowych firmach medycznych. Obsługuje on także kolejne nowe rynki - Belgię, Holandię i Luksemburg, podano również.
"Koszty funkcjonowania na rynkach zachodnich są relatywnie wysokie, dlatego nasza koncepcja opiera się na efektywnym rozwoju organicznym, który w dużym skrócie można opisać tak: początkowo key account manager, następnie własna spółka, którą dopiero przy większej skali działalności wspiera lokalny magazyn" - dodał dyrektor rozwoju biznesu w Grupie Mercator Medical Radosław Nowak.
Sprzedaż Grupy Mercator w krajach Europy Zachodniej rośnie zdecydowanie szybciej niż w pozostałych regionach. O ile w trzech kwartałach tego roku całkowite przychody Grupy Mercator kontynuowały długoterminowy trend wzrostowy, rosnąc o 28% r/r, do 288,7 mln zł, o tyle
sprzedaż w Europie Zachodniej wzrosła o 234%, do 9,2 mln zł. Z kwartału na kwartał dynamika ta rośnie i w samym III kw. sprzedaż w Europie Zachodniej wzrosła o 878% r/r, do 5,3 mln zł.
"Polska, pozostałe kraje naszego regionu oraz Ameryka Północna to 81% naszej sprzedaży po trzech kwartałach bieżącego roku. Europa Zachodnia stanowiła 3,2%, a w samym III kw. już 4,8%. Jesteśmy przekonani, że region ten będzie mocno wspierał generowane wyniki. Tym bardziej, że rynki zachodnioeuropejskie są ogromne - mówimy o dużych państwach, gęsto zaludnionych, gdzie wydatki na ochronę zdrowia na mieszkańca są wielokrotnie wyższe niż na rynkach, gdzie już obecnie mamy ugruntowaną pozycję" - wskazał Nowak.
Największą dynamikę Grupa Mercator notuje na rynkach zachodnioeuropejskich, gdzie ma już własną, zorganizowaną dystrybucję. To Włochy (sprzedaż w III kw. 2018 razy 39 r/r, do 3,3 mln zł) i Niemcy (sprzedaż w III kw. 2018 +302%, do 0,9 mln zł), podano.
"Na rynku włoskim mamy własną spółkę dystrybucyjną, a w 2019 roku planujemy powiększyć tam zespół handlowy. Na rynku niemieckim mamy na razie dedykowanego key account managera z wieloletnim doświadczeniem w tym kraju" - podsumował Radosław Nowak.
Grupa Mercator Medical w Europie Zachodniej sprzedaje w 90% rękawice, widzi jednak również coraz większe zainteresowanie produktami włókninowymi, m.in. fartuchami i maskami.
Grupa Mercator Medical podaje, że jest liderem w Polsce oraz jednym z kluczowych graczy w Europie Środkowo-Wschodniej na rynku jednorazowych rękawic medycznych. Należy do niej zakład produkcyjny w Tajlandii. Grupa działa globalnie w ponad 50 krajach. W 2013 r. spółka debiutowała na GPW.