Spółka Merlin Group sfinalizowała przejęcie praw do znaku towarowego merlin.pl. Jej prezes Łukasz Szczepański zapowiada w money.pl, że to nie koniec akwizycji.
W informacji przekazanej inwestorom notowany na rynku NewConnect Merlin Group oraz Czerwona Torebka podały właśnie, że podpisały umowę, na mocy której Merlin Group odkupił od Czerwonej Torebki 100 proc. akcji spółki Magus.
Chociaż znajduje się ona w upadłości, to była potrzebna Merlinowi, bo po szeregu zawirowań to właśnie Magus stał się posiadaczem praw do jednej z najbardziej znanych marek w polskim internecie - merlin.pl. Po poniedziałkowej transakcji Merlin Group jest więc właścicielem marki merlin.pl. Koszt przedsięwzięcia to 13,8 mln akcji Merlin Group. Spółka nie zapłaciła bowiem za przejęcie gotówką, a akcjami, które specjalnie w tym celu wyemitowała dla Czerwonej Torebki w ramach tzw. kapitału docelowego.
Wartość godziwa akcji znajdującej się w upadłości spółki Magus została ustalona na podstawie opinii biegłego rewidenta z 4 lipca na kwotę 14,07 mln zł.
- Docelowo chcemy kontrolować kilka różnych marek, skierowanych do różnych grup klientów - mówi money.pl Łukasz Szczepański, prezes Merlin Group. Wskazuje, że obok merlin.pl, cdp.pl oraz topmall.ue spółka będzie rozwijać następne projekty.
- Już teraz rozmawiamy o kolejnych akwizycjach - podkreśla Łukasz Szczepański. - Wdrożenie nowych podmiotów do naszej grupy będzie dość proste ze względu na to, że mamy jeden zespół ludzi obsługujących różne marki, jeden magazyn oraz wspólną platformę informatyczną - podkreśla.
Prezes Merlin Group zapowiada również, że jeszcze w tym roku spółka ruszy z dużą kampanią marketingową, która - jak mówi - "ma przypomnieć klientom o istnieniu merlin.pl".
Łukasz Szczepański potwierdził prognozy finansowe Merlin Group. Zakłada, że w tym roku spółka osiągnie przychody na poziomie 50 mln zł, a w przyszłym roku wyniosą one 80 mln zł. To kwoty, które nie uwzględniają potencjalnych przejęć.
- Prognozy są całkowicie osiągalne - uważa Łukasz Szczepański, zaznaczając, że przy dynamice wzrostu rynku e-commerce na poziomie kilkunastu procent rocznie Merlin Group ma nie tylko duże pole do tego, by odzyskać utraconych klientów, ale również pozyskać nowych.
Według niego marka merlin.pl będzie skierowana głównie do kobiet, które zdecydowanie częściej od mężczyzn kupują za pośrednictwem sieci książki oraz muzykę i filmy. Zapowiada, że spółka będzie chciała również rozwijać działalność w zakresie sprzedaży kosmetyków oraz produktów dla dzieci.