To kolejny krok, który podjął prezes spółki Łukasz Szczepański, by odbudować jedną z najbardziej znanych marek w polskim internecie.
Jak wynika z informacji przekazanej przez Merlin Group, spółka porozumiała się z Mariuszem Świtalskim (kontrolującym Czerwoną Torebkę) w sprawie przejęcia jednego z najbardziej rozpoznawalnych znaków towarowych w Polsce: merlin.pl.
Ma on trafić w ręce podmiotu kierowanego przez Łukasza Szczepańskiego, który postawił sobie za cel to, by internetowy sklep po okresie ogromnych trudności wrócił do łask klientów.
Formalnie sprawa wygląda tak, że Merlin Group zdecydował się odkupić od Czerwonej Torebki 100 proc. akcji spółki Magnus. Ta co prawda jest obecnie w upadłości układowej, ale jej cennym atutem jest właśnie znak towarowy merlin.pl. W zamian za to Czerwona Torebka nie dostanie jednak gotówki, a 13,8 mln akcji Merlin Group. Operacja będzie możliwa, gdy Merlin Group zdecyduje się na podwyższenie kapitału zakładowego tak, by akcje nowej emisji mogły trafić do Czerwonej Torebki.
Transakcja powinna przebiec bezproblemowo, bo decyzja o podwyższeniu kapitału w tym przypadku należy do zarządu spółki. Wśród innych warunków, które mogłyby ewentualnie wstrzymać transakcję kontrahenci wskazali pojawienie się "istotnych negatywnych okoliczności w majątku Magus".
Transakcja powinna zostać dopięta w ciągu 90 dni. Jak podaje Merlin Group, taka decyzja ma zabezpieczyć interesy spółki - chodzi o zapewnienie sobie całkowitego prawa do znaku towarowego merlin.pl.
Łukasz Szczepański ma ambitne plany rozwoju Merlina. - Nasza prognoza zakłada osiągnięcie 50 mln zł przychodów w 2017 r. W pierwszym kwartale osiągnęliśmy 7 mln zł przychodów. Całoroczna prognoza jest w pełni osiągalna, zwłaszcza, że nasz sezon zaczyna się w drugim półroczu - powiedział Szczepański podczas niedawnej prezentacji dla inwestorów.
Grupa osiągnęła 18 mln zł przychodu w 2016 r. i zrealizowała w tym czasie 250 tys. zamówień. Prognoza zakłada 80 mln zł przychodów w 2018 r.
- Chcemy być najszybciej rosnącą polską spółką e-commerce dzięki akwizycjom i agresywnemu marketingowi. Prowadzimy kilka rozmów w sprawie przejęć. Tym bardziej, że jesteśmy zadowoleni z niedawnego przejęcia cdp.pl - powiedział Szczepański.
Obecnie grupa obsługuje kategorie książka, muzyka, film, gry. Pracuje nad kolejnymi: towary dla dzieci, uroda, dom i ogród. Obecnie działa w Polsce i Ukrainie, a w 2018 r. zakłada wejście do kolejnych krajów.