Metrostav podpisał z Zarządem Miejskich Inwestycji Drogowych w Warszawie umowę o wartości ok. 155 mln zł na przebudowę ulic Marsa i Żołnierskiej - na ok. 5-km odcinku, podała spółka.
"Zmodernizowana droga wyjazdowa z Warszawy połączy dzielnice Wawer, Rembertów i Pragę Południe z Zielonką i Ząbkami. [...] Harmonogram przewidziany przez zamawiającego - Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych w Warszawie - zakłada ukończenie prac w ciągu 26 miesięcy od podpisania umowy. Inwestycja ma być gotowa na początku 2018 roku" - czytamy w komunikacie.
W przetargu na warszawską przebudowę startowało 18 podmiotów. Podczas decyzji o wyborze wykonawcy Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych kierował się kryterium ceny (70%) oraz okresem rękojmi (30%), przypomniano.
Projekt zakłada, że powstaną, m.in.: dwa wiadukty na ulicy Marsa nad torami linii kolejowej Warszawa - Dorohusk, dwa wiadukty w ciągu ulicy Żołnierskiej nad torami linii kolejowej Warszawa - Terespol, wiadukty nad ulicami Strażacką i Czwartaków, estakada nad skrzyżowaniem ulicami Marsa z ulicami Chełmżyńską, Okularową, Żołnierską, Rekrucką, kładka dla pieszych i rowerzystów nad ulicą Żołnierską i ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż wschodniej jezdni ulicy Żołnierskiej.
"Kolejne pozytywne rozstrzygnięcie przetargu w Polsce to duża satysfakcja dla firmy Metrostav. W ostatnim czasie rozpoczęliśmy na Pomorzu budowę 20-km odcinka trasy ekspresowej S7: Koszwały - Nowy Dwór Gdański. Realizacja węzła Marsa to skomplikowana inwestycja uwzględniająca poszerzenie jezdni, rozbiórkę starych elementów infrastruktury oraz budowę nowych wiaduktów drogowych, które mają usprawnić ruch w tym rejonie. Jest to kolejna realizacja Metrostav w Warszawie i mamy nadzieję, że prace będą przebiegać równie sprawnie jak w trakcie - ukończonej przed czasem - przebudowy Trasy AK i Mostu Grota-Roweckiego" - powiedział przedstawiciel Metrostav Polska Radim Čáp, cytowany w komunikacie.
Metrostav jest spółką budowlaną, działającą w dziedzinie rekonstrukcji obiektów zabytkowych, budownictwa infrastrukturalnego, przemysłowego, mieszkaniowego i budynków użyteczności publicznej. Polski oddział spółki został utworzony w 2009 roku i należy do Dywizji 4 spółki, która specjalizuje się w infrastrukturze transportowej.