Zakłady Przemysłu Dziewiarskiego Mewa, które zadebiutowały w środę na warszawskiej giełdzie, raczej nie dokonają w 2007 roku żadnych akwizycji.
Spółka prowadzi jednak rozmowy i myśli o 2-3 małych producentach - poinformował w środę dziennikarzy prezes Mewy Józef Kiszka. "Na polskim rynku jest wielu producentów bielizny, my myślimy na razie o przejęciu dwóch lub trzech firm z dobrym produktem. Jednak to raczej nie stanie się w tym roku" - powiedział Kiszka.
"Podkreślam, że w planach emisyjnych mówiliśmy jedynie o ewentualnych przejęciach, a pozyskanie z giełdy środki posłużą nam głównie do umocnienia aktualnych marek: Szame i LOOKat" - dodał.
_ Prezes Mewy poinformował, że firmy, które są brane pod uwagę w kwestii przejęć, osiągają 1-2-5 mln zł przychodów. _Około godziny 11.10 akcje Mewy kosztowały 4,10 zł po 3,98-proc. spadku, a jej PDA 2,95 zł po 22,91-proc. zwyżce.
Kurs odniesienia dla prawa do akcji serii B Mewy wynosił 2,4 zł, a dla dotychczasowych akcji - 4,27 zł.
Tym samym walory spółki zostały przeniesione z rynku pozagiełdowego CeTO na GPW.
W transzy małych inwestorów spółka sprzedała 3 mln papierów, a w transzy dużych inwestorów - 2 mln walorów. W transzy małych inwestorów redukcja wyniosła 97,632 proc., a w dużych - 93,57 proc.
Mewa informowała w prospekcie, że środki z emisji przeznaczy na dofinansowanie podstawowej działalności w kwocie 5,5 mln zł oraz na rozwój działalności zależnej spółki Szame w wysokości 5,5 mln zł.
_ W ocenie prezesa Mewa wykonała prognozy wyników finansowych na 2006 rok. _Mewa prognozowała, że 2006 rok zakończy 1,093 mln zł zysku netto, 1,8 mln zł zysku operacyjnego, 2,32 mln zł EBITDA przy 25,5 mln zł przychodów. Z kolei na 2007 rok spółka przewiduje, że uzyska 1,3 mln zł zysku netto, 1,82 mln zł zysku operacyjnego, 2,57 mln zł EBITDA przy 31 mln zł przychodów.
Po trzech kwartałach 2006 roku Mewa osiągnęła 2,14 mln zł zysku netto, 2,63 mln zł zysku operacyjnego przy 18,1 mln zł przychodów.
Projektant bielizny Mewa zarządza obecnie portfelem czterech marek: LOOKat, John Bradley, Mewa oraz Szame. Odbiorcami są kobiety w segmencie 30 plus.