Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

MF: Sprzedaż obligacji detalicznych spadła m/m do 475 mln zł w czerwcu

0
Podziel się:
MF: Sprzedaż obligacji detalicznych spadła m/m do 475 mln zł w czerwcu

Sprzedaż obligacji detalicznych wyniosła 475 mln zł w czerwcu br. (wobec 599 mln zł miesiąc wcześniej), poinformowało Ministerstwo Finansów.

"Największym zainteresowaniem nabywców cieszyły się obligacje 2-letnie, które przynoszą stały z góry znany zysk (53% udział w strukturze sprzedaży), następnie były to obligacje 4-letnie (z 38% udziałem w strukturze sprzedaży). W dalszej kolejności oszczędzający wybierali obligacje, 10-letnie (7%) oraz 3-letnie (3%)" - czytamy w komunikacie.

W czerwcu 2017 roku sprzedano obligacje:

- 2-letnie (DOS0619) - 249,8 mln zł,

- 3-letnie (TOZ0620) - 12,1 mln zł,

- 4-letnie (COI0621) - 178,2 mln zł,

- 10-letnie (EDO0627) - 33,5 mln zł.

W czerwcu trwała również sprzedaż obligacji dedykowanych beneficjentom programu Rodzina 500+, na zakup obligacji rodzinnych, przeznaczono kwotę - ponad 1,1 mln zł. Obligacje rodzinne kierowane są wyłącznie do osób, otrzymujących świadczenie w ramach programu Rodzina 500+, które chcą oszczędzać na przyszłe potrzeby swoich dzieci. Beneficjenci programu mogą nabywać ten rodzaj obligacji do wysokości kwoty przyznanego świadczenia wychowawczego. Obligacje rodzinne są dostępne w ciągłej sprzedaży, zatem ich zakupu można dokonać w dowolnym momencie, podano także.

"W czerwcu nasi klienci kupili obligacje o wartości 475 mln zł, to ponad dwa razy więcej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Nabywcy najczęściej wybierali obligacje 2-letnie stałoprocentowe, których udział w sprzedaży wyniósł 53%. Zainteresowaniem cieszyły się też instrumenty 4- i 10-letnie, których konstrukcja zabezpiecza oszczędności przed inflacją. Łączna wartość obligacji sprzedanych w pierwszej połowie roku zbliża się już do 3 mld zł. W tym samym okresie zeszłego roku było to 2,1 mld zł" - powiedział wiceminister finansów Piotr Nowak, cytowany w komunikacie.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)