- poinformował na czwartkowej konferencji prasowej Tomasz Gajdziński prezes spółki.
'Zakładamy, że dynamika sprzedaży Mieszka w 2002 roku osiągnie 15-16 procent' - powiedział prezes.
Dodał, że spółka chce zwiększyć udział w rynku słodyczy, ale nie sprecyzował o ile. Obecnie udział Mieszka w tym rynku wynosi 4 proc.
'Nasz cel to dalsze wzmacnianie silnych relacji z partnerami handlowymi i odbiorcami' - powiedział prezes.
Prezes zapowiedział również dalsze zwiększanie eksportu do 25-30 proc. z obecnych 14 proc.
'Chcemy zwiększać swój udział eksportu do bezpiecznego poziomu 25 maksymalnie 30 proc.' - powiedział Gajdziński.
Mieszko eksportuje do 18 krajów. Głównymi zagranicznymi odbiorcami są Stany Zjednoczone, Niemcy, Czechy, Słowacja, Holandia i Litwa.
'Dalsze plany strategiczne spółki określone zostaną, gdy dopełni się sprawa emisji publicznej, oraz zakończy się wezwanie na akcje spółki. Wtedy określimy, ile chcemy uzyskać udziału w rynku i jakie efekty osiągnąć' - powiedział prezes.
Pod koniec stycznia akcjonariusze Mieszka jednogłośnie zdecydowali o emisji 1.111.000 akcji serii D o wartości nominalnej 1 zł. Akcje te Mieszko zaoferował Central European Confectionery Holdings (CEC), po 9 zł za sztukę.
Zapisy potrwają do 15 czerwca.
Tymczasem 8 maja CEC Holdings wezwał do sprzedaży 5.700.000 akcji Mieszka, stanowiących 100 proc. głosów na WZA, po 9 zł za akcję. Zapisy na akcje przyjmowane będą od 15 do 23 maja tego roku.