Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Millennium DM: Wzrost sprzedaży detalicznej przyspieszy do 5-6% w 2016 r.

0
Podziel się:
Millennium DM: Wzrost sprzedaży detalicznej przyspieszy do 5-6% w 2016 r.

Wzrost sprzedaży detalicznej powinien w tym roku przyspieszyć i wynieść 5-6%, prognozują analitycy Domu Maklerskiego Millennium.

"Z punktu widzenia handlu i sprzedaży detalicznej 2016 r. powinien być dobrym okresem. Świadczy o tym najniższe od 2008 r. bezrobocie i optymizm konsumentów. W końcu również inflacja odbije się z ujemnych poziomów do ok. 1-1.4%. Oczekujemy, że dynamika sprzedaży detalicznej powinna być w tym roku zbliżona do 5-6% (1,2% w 2015)" - czytamy w "Strategii na 2016" brokera.

Główny Urząd Statystyczny (GUS) podał wcześniej, że w całym 2015 r. sprzedaż detaliczna zwiększyła się o 3,7% w cenach stałych oraz o 0,9% w cenach bieżących.

Z punktu widzenia inwestycji w spółki notowane na GPW, sytuacja jednak nie wygląda aż tak optymistycznie, podkreślili analitycy Millennium DM.

"Dwie najważniejsze spółki CCC i LPP po latach szybkiego rozwoju były notowane na zbyt wysokich wskaźnikach, a dodatkowo rok 2015 udowodnił, że przyszły wzrost może być bardziej wyboisty. Pomimo silnego spadku obu akcji nasze nastawienie inwestycyjne do tych spółek jest neutralne. Dużo lepiej oceniamy potencjał inwestycyjny Vistuli, której w mniejszym stopniu zagraża sprzedaż internetowa, a dodatkowo stanowi lepszą ekspozycję na bogacące się społeczeństwo" - czytamy dalej w raporcie.

Według nich, dobrą ekspozycją na rosnący optymizm konsumentów są dystrybutorzy IT.

"Sądzimy, że najsilniejszy negatywny sentyment do tych spółek już minął. W szczególności podoba się nam spółka AB, która jest notowana z dyskontem wobec konkurentów, a ostatnie kwartały pokazały odporność jej wyników na wstrząsy około rynkowe" - napisali też analitycy.

Wśród "top picks", analitycy umieścili trzy spółki z branży handlu detalicznego i dystrybucji: Vistula, AB i Action, zaś dwie - w "worst picks": CCC i LPP.

Analitycy zmienili jedną rekomendację dla spółki z tej branży - dla LPP podnieśli ją do "neutralnie" z "redukuj", przy czym cena docelowa spadła do 5 050 zł z 6 105 zł.

Natomiast dla sześciu kolejnych spółek zmieniono tylko ceny docelowe: CCC - do 116,5 zł z 171,9 zł, Vistula - 3,4 zł z 3,6 zł, AB - 38,5 zł z 44,1 zł, ABC Data - 3 zł z 3,5 zł, Action - 29 zł z 31,8 zł oraz Ambra - 9 zł z 11 zł.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)

© 2025 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.