"S3, obok autostrady A1 i S19, to jeden z trzech filarów, na których opiera się polski system dróg prowadzących z północy na południe kraju. Wykonujemy kolejny krok w kierunku tego, o czym mówiliśmy miesiąc temu otwierając nowy odcinek S3 między Nową Solą a Kaźmierzowem: S3 uruchomi potencjał tkwiący w portach Szczecin-Świnoujście, gdy połączy je systemem dróg w Czechach i Austrii" - powiedział minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński, cytowany w komunikacie.
Budowany odcinek rozpoczyna się w gminie Krotoszyce, następnie trasa przechodzi przez gminy Męcinka, Jawor, Mściwojów, Paszowice, Dobromierz, Bolków, Stare Bogaczowice, Czarny Bór, Marciszów, Kamienna Góra i Lubawka, podano również.
"Budowana droga ekspresowa S3 jest kluczowym korytarzem komunikacyjnym otwierającym polskie porty na Europę środkową i południową. S3 biegnie z północno-zachodniej Polski, aż do południa kraju i łączy miasta wojewódzkie na trasie Szczecin - Gorzów Wielkopolski - Zielona Góra - Wrocław - Katowice" - powiedział dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) Przemysław Gorgol, cytowany w komunikacie.
Roboty na odcinku S3 od Legnicy do Bolkowa są już na ukończeniu i jesienią tego roku odcinek ten zostanie oddany do ruchu, natomiast w ramach odcinka S3 od Bolkowa do Lubawki (granica państwa) GDDKiA wybrała wykonawców robót. Inwestycja ma duże znaczenie dla usprawnienia ruchu drogowego w regionie. Po wybudowaniu drogi ekspresowej S3 na odcinku Legnica - Lubawka natężenie ruchu na drodze krajowej nr 8 Kudowa Zdrój - Kłodzko - Wrocław zmniejszy się o około 1000 pojazdów (w tym około 400 samochodów ciężarowych) na dobę. Nastąpi również poprawa warunków ruchu tranzytowego przy drogach krajowych nr 3 i nr 5, podano też w komunikacie.
GDDKiA podkreśliła na Twitterze, że jest to już 46. umowa o dofinansowanie inwestycji prowadzonych przez Generalną Dyrekcję. Łączna wartość całkowita tych inwestycji to około 57,5 mld zł, w tym koszty kwalifikowalne około 33,9 mld zł oraz wkład unijny to blisko 28,8 mld zł.