Spółka Miraculum scaliła akcje w stosunku 1:50. Do notowań ciągłych wróci 2 lipca. Ostatnie miesiące minęły na głębokiej restrukturyzacji, rozbudowie dystrybucji i kompleksowej przebudowie oferty produktowej.
Restrukturyzacja przedsiębiorstwa realizowana od grudnia 2012 roku przynosi wymierne efekty - podkreśla spółka. Pomimo nieznacznego wzrostu sprzedaży ogółem w pierwszym kwartale, znacznie wzrosła rentowność na poziomie EBIT z 3 procent do prawie 23 procent.
- _ _ Trzy czwarte restrukturyzacji jest za nami _ _ - mówi Andrzej Kalita, prezes zarządu Miraculum. _ _ Czwarty kwartał zeszłego roku poświęciliśmy przebudowie logistyki i wdrażaniu wielu procedur związanych z kontrolą jakości. Wysyłamy ponad 2000 przesyłek miesięcznie do klientów i znaleźliśmy tutaj sporo oszczędności. W tym roku natomiast koncentrujemy się na odbudowaniu szerokości dystrybucji i nowych wdrożeniach. Innymi słowy zdobywamy nowych klientów oraz uruchamiamy nowe produkty, które również wspierają budowanie dystrybucji _ _- podkreśla Kalita.
W 2014 roku spółka zamierza zwiększyć swoją ofertę o blisko 200 nowych indeksów. Planuje także relaunche kilku grup produktów. Ich celem będzie unowocześnienie i dostosowanie do oczekiwań klientów. W kwietniu br. zapoczątkowano także proces wprowadzania nowych szaf dystrybucyjnych dla kosmetyków do makijażu JOKO.
Jednocześnie przez cały czas spółka pracuje nad nowymi produktami, których wdrożenia planowane są w pierwszej połowie 2015 roku.
W lutym br. w związku z ofertą obligacji spółka opublikowała prognozę, w której przewiduje, że w tym roku wypracuje 6,1 mln zł zysku EBITDA przy przychodach na poziomie 48 mln zł. W przyszłym roku zysk EBITDA ma wzrosnąć do blisko 9,1 mln zł, a przychody do 58 mln zł.
Porównaj na wykresach spółki i indeksy src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1426490266&de=1434405600&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=EURUSD&colors%5B0%5D=%231f5bac&fg=1&fr=1&w=640&h=300&cm=0&lp=1&rl=1"/>