Modelowa marża rafineryjna Lotosu wyniosła 10,4 USD na baryłce we wrześniu wobec 7,92 USD miesiąc wcześniej i 7,31 USD rok wcześniej, podała spółka.
"Do kalkulacji marży przyjęto poniższą strukturę uzysków, której przypisano następujące indeksy cenowe: 14,14% benzyna (PRM UNL 10 ppm ARA); 4,24% benzyna surowa (Naphtha CIF NWE); 4,53% LPG (50% Propan FOB NWE, 50% Butan FOB NWE); 49,57% diesel (ULSD 10 ppm CIF NWE); 5,34% paliwo lotnicze (Jet CIF NWE); 18,11% ciężki olej opałowy (HFO 3,5%S ARA ); 4,07% stanowi zużycie własne rafinerii" - czytamy w komunikacie.
Kalkulację marży pomniejsza się o szacowany modelowy koszt zużycia gazu ziemnego na przerobioną modelową baryłkę ropy naftowej - obliczany jako iloczyn współczynnika 0,075 oraz notowań indeksu gazu ziemnego z rynku dnia następnego (RDNg) na Towarowej Giełdzie Energii (indeks TGEgasDA) przeliczonego na koszt w USD za MWh (dla danych od początku 2016 roku), podano również.
Grupa Lotos jest zintegrowanym pionowo koncernem naftowym, który zajmuje się poszukiwaniem i wydobyciem ropy naftowej, jej przerobem oraz sprzedażą hurtową i detaliczną wysokiej jakości produktów naftowych. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Lotos wyniosły 20,9 mld zł w 2016 roku.