"W całym 2017 roku wzrost powierzchni handlowej Monnari zakładaliśmy wcześniej na poziomie 5-10%. Uważamy, że w tym roku wzrost powierzchni wyniesie powyżej 5%, a nie bliżej 10%" - powiedział Kolbuszewski.
Powierzchnia handlowa Monnari wzrosła o blisko 15%, a liczba salonów o 8% w okresie I-III kw. br. W samym III kw. nastąpiło zamknięcie 4 salonów o niższej rentowności, otwarcie 3 i powiększenie 1 salonu.
Kolbuszewski dodał, że Monnari na koniec III kw. posiadało 162 salony o łącznej powierzchni 32,6 tys. m2.
Zdaniem prezesa Mirosława Misztala docelowo spółka będzie zmierzać do tego, aby jeden salon miał powierzchnię około 300 m2 lub nieco więcej.
"Kontynuowaliśmy w minionym kwartale budowę centralnego magazynu obok naszej centrali. Planujemy, że w I połowie 2018 centrum będzie już działało. Po jego otwarciu oczekujemy pozytywnego wpływu na przychody, gdyż nie będziemy mieli już problemów logistycznych" - powiedział Kolbuszewski.
"Rozważamy, czy firma zewnętrzna będzie zarządzać naszym magazynem - firma, która ma duże doświadczenie w naszej branży, ale to musimy jeszcze skalkulować. Natomiast w tym miesiącu lub na początku grudnia podpiszemy umowę dotyczącą obsługi informatycznej" - dodał Misztal.
Przedstawiciele spółki zwrócili uwagę, że wśród kosztów silny wzrost w ostatnich kwartałach nastąpił w pozycji wynagrodzeń dla pracowników.
"Prognozy wzrostu wynagrodzeń w ciągu najbliższych trzech lat pokazują, że będą one nadal rosły i to szybciej niż do tej pory. Będą z tym zmagać się wszystkie sieci w Polsce" - powiedział Kolbuszewski.
Dodał, że skup akcji Monnari będzie kontynuowany.
Monnari poinformowało dziś, że odpisało porozumienie o współpracy z Femestage Eva Minge oraz spółką Centro 2017 (większościowy udziałowiec Femestage Eva Minge), w odniesieniu do lokowania i finansowania produkcji oraz zakupu towarów marki Femestage Eva Minge.
Misztal wskazał, że zgodnie z umową z firmą Femestage Eve Minge, to Monnari będzie kupowało towar dla obu podmiotów.
"My będziemy kupować towar i za to będziemy otrzymywać odpowiednią prowizję. Szacuję, że udział w całości zakupów dla Femestage może wynieść 4-5 mln zł na jeden sezon" - powiedział Misztal.
Monnari Trade to spółka odzieżowa istniejąca od 2000 r. Na GPW jest notowana od 2006 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 232 mln zł w 2016 r.