Monnari Trade spodziewa się wyższej dynamiki sprzedaży w lipcu i sierpniu, tj. w okresie wyprzedażowym, podała spółka.
"W opinii zarządu, przychody generowane są zgodnie z założonym na ten rok planem. Mniejsza dynamika sprzedaży w maju i czerwcu była wynikiem realizacji celu, jakim jest, w bieżącym roku, obrona marży i utrzymanie rentowności grupy kapitałowej. W kolejnych dwóch miesiącach tj. w okresie wyprzedażowym spodziewana jest wyższa dynamika sprzedaży" - czytamy w komunikacie.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży towarów osiągnięte w czerwcu 2016 roku przez GK Monnari Trade wyniosły ok. 23,4 mln zł i były wyższe o 5,88% niż rok wcześniej, a w okresie I półrocza 2016 roku sięgnęły ok. 107,9 mln zł, co oznacza wzrost o 15,15% r/r.
W kolejnych okresach Monnari planuje kontynuować realizowaną strategię rozwoju.
"Podobnie jak w roku ubiegłym, planowane jest zwiększenie powierzchni handlowej o co najmniej 3-4 tys. m2, poprzez otwarcia nowych salonów oraz powiększanie powierzchni dotychczasowych punktów sprzedaży" - czytamy także.
Powierzchnia handlowa na 30 czerwca br. wyniosła 27,8 tys. m2, tj. o 24,1% więcej r/r.
Na koniec czerwca Monnari posiadała 149 salonów, o 16 więcej r/r.
Monnari Trade to spółka odzieżowa istniejąca od 2000 r. Na GPW jest notowana od 2006 r. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 213,7 mln zł w 2015 r.