Monnari Trade zamierza w tym roku wydać na inwestycje, nie uwzględniając ewentualnych akwizycji, między 3 a 7 mln zł. Spółka planuje wzrost powierzchni handlowej o 3-4 tys. m kw. - powiedział na konferencji prasowej prezes spółki Mirosław Misztal.
_ - Nasze tegoroczne nakłady inwestycyjne, nie uwzględniając potencjalnych akwizycji, wyniosą między 3 a 7 mln zł _ - poinformował prezes.
Dodał, że środki zostaną przeznaczone na otwarcia nowych salonów i modernizacje istniejących. Dla porównania, w 2014 roku na kłady inwestycyjne wyniosły 3,5 mln złotych.
Spółka posiada 129 salonów firmowych. Dysponuje łącznie powierzchnią handlową na poziomie ponad 21 tys. m kw. na terenie całej Polski. W 2015 roku powierzchnia ma wzrosnąć o 3-4 tys. m kw. Na początku drugiego kwartału otwarte zostaną dwa nowe salony, a jeden zostanie powiększony. Spółka we wtorek przedstawiła wyniki za IV kwartał.
Zysk netto grupy wzrósł w okresie październik-grudzień 2014 r. do 13,8 mln zł z 10,8 mln zł przed rokiem, zysk operacyjny do 16,5 mln zł z 11,4 mln zł rok wcześniej, a przychody do 61,6 mln zł z 49,1 mln zł.
Zobacz, jak radzą sobie akcje Monnari Trade na GPW w tym roku src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1420099200&de=1424277000&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=MON&colors%5B0%5D=%231f5bac&fg=1&w=640&h=250&cm=0&lp=1&rl=1"/>
W całym 2014 roku zysk netto grupy wzrósł do 30,2 mln zł z 17,4 mln zł, zysk operacyjny do 30,2 mln zł z 17 mln zł, a przychody do 175,2 mln zł ze 145,5 mln zł._ - W tym roku chcemy utrzymać rentowność i poprawić wyniki finansowe na wszystkich poziomach _ - powiedział prezes.
Przedstawiciele spółki oceniają, że styczeń był lepszy niż styczeń 2014 roku pod względem sprzedaży i marż.
Spółka poinformowała ostatnio o wstrzymaniu dalszych negocjacji z udziałowcami KAN, który jest właścicielem sieci sklepów z odzieżą damską pod markami Tatuum i Coyoco. Strony nie osiągnęły porozumienia co do warunków rozważanej transakcji.
_ - Zakończyliśmy rozmowy i na dzień dzisiejszy temat jest zamknięty. Co będzie w przyszłości - nie wiadomo. W biznesie się nie obrażamy _ - powiedział Misztal.
Dodał, że strony różniły się w ocenie ryzyk przy ewentualnej transakcji. Monnari cały czas rozgląda się za ewentualnymi akwizycjami.
_ - Poszukujemy, rozmawiamy. Natomiast nie są to na tyle zaawansowane negocjacje, by komunikować szczegóły _ - powiedziała Anna Augustyniak-Kala, dyrektor ds. organizacyjno-prawnych.
Mimo wzrostu zeszłorocznych wyników raczej nie należy spodziewać się wypłaty dywidendy przez spółkę._ - Chcemy przeznaczać środki na rozwój, ewentualnie skup pewnej ilości akcji pod kątem ewentualnego przejęcia _ - powiedział prezes.
Monnari działa głównie w Polsce, prowadzi niewielką sprzedaż hurtową za granicą. Spółka nie wyklucza w przyszłości większej aktywności na rynku zagranicznym._ - Mamy plany rozwoju za granicą. Myślę, że w marcu-kwietniu będziemy mieli więcej informacji co do możliwości rozwoju. Obecnie wystawiamy jedną ze swoich marek w Mediolanie. Zobaczymy, jaki będzie odbiór _ - poinformował Misztal.