Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Morawiecki: Polskie fabryki 'obronią się', jeśli Grupa PSA przejmie Opla

2
Podziel się:
Morawiecki: Polskie fabryki 'obronią się', jeśli Grupa PSA przejmie Opla

Jeśli dojdzie do przejęcia należącego do General Motors Opla przez Grupę PSA, polskie fabryki w Tychach i Gliwicach "obronią się", uważa wicepremier, minister rozwoju i finansów Mateusz Morawiecki.

"Rozmawiam w tej sprawie z odpowiednimi osobami w Niemczech i we Francji. Nasze zakłady - te jedne z najbardziej wydajnych - się obronią. Kompetencje zakładów w Tychach i Gliwicach, jeżeli dojdzie do ewentualnego połączenia, mogą stać się okazją do powiększenia biznesu, ale o tym porozmawiamy za kilka miesięcy" - powiedział Morawiecki dziennikarzom.

W Polsce są dwie fabryki Opla, w których pracuje ok. 4 tys. osób. Fabryka samochodów w Gliwicach jest jedną z trzech największych takich fabryk koncernu. W zeszłym roku wyprodukowała ponad 200 tys. aut, prawie dwa razy więcej niż brytyjskie zakłady Vauxhall. Jak zauważała "Gazeta Wyborcza", w Gliwicach produkują najnowszą generację modelu Astra, co powinno zapewnić tym zakładom przyszłość do końca tej dekady.

Zdaniem "GW", w gorszej sytuacji może być fabryka silników w Tychach, która dwa lata temu wstrzymała produkcję na czas modernizacji. "GM zapowiadał, że zainwestuje 250 mln euro w produkcję w Tychach nowych silników Diesla i rozpocznie ich produkcję w 2017 r. Ale potem ten termin przełożono o rok. Na razie zapowiadane dla zakładu w Tychach nowej konstrukcji silniki Diesla są produkowane w fabryce silników Opla na Węgrzech, ponad trzy razy większej niż w Tychach" - czytamy w dzienniku.

Do tej pory PSA słowem nie wspomniało o planach wobec polskich fabryk Opla ani o rozmowach na ten temat z naszym rządem, podkreślała kilka dni temu "GW".

Grupa PSA jest właścicielem m.in. marek Peugeot, Citroen. Jak podawała ostatnio "Rzeczpospolita" ewentualna transakcja przejęcia Opla jest wyceniana na 2 mld USD, a jeśli do niej dojdzie, PSA stanie się drugą po Volkswagenie grupą motoryzacyjną w Europie. Volkswagen ma 24,1% udziału, PSA plus Opel miałyby 16,3%, a Renault - 10,1%.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(2)
WYRÓŻNIONE
Gen-3
8 lat temu
PSA (czyli Peugeot) i tak za moment będzie pierwszą grupą motoryzacyjną, bo przecież Volkswagen już się nie podniesie po dieselgate. Łączna suma odszkodowań, które grupa VW ma zapłacić przekroczyła 15 mld dolarów. Tak, miliardów! To już koniec firmy założonej przez Adolfa Hitlera. Koniec ich oszustw!!!
Nn
8 lat temu
Jakie tam "polskie fabryki"!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (2)
Gen-3
8 lat temu
PSA (czyli Peugeot) i tak za moment będzie pierwszą grupą motoryzacyjną, bo przecież Volkswagen już się nie podniesie po dieselgate. Łączna suma odszkodowań, które grupa VW ma zapłacić przekroczyła 15 mld dolarów. Tak, miliardów! To już koniec firmy założonej przez Adolfa Hitlera. Koniec ich oszustw!!!
Nn
8 lat temu
Jakie tam "polskie fabryki"!