Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Mota Engil CE ma umowę na małopolski odcinek S7 za 508,1 mln zł

1
Podziel się:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zawarła z Mota Engil Central Europe umowę na projekt i budowę 14 km drogi ekspresowej S7 na odcinku węzeł Szczepanowice - węzeł Widoma o wartości 508,1 mln zł, podało Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa (MIB). 

Mota Engil CE ma umowę na małopolski odcinek S7 za 508,1 mln zł

"Dzisiaj Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisuje umowę z wykonawcą odcinka tej trasy od Widomej do Szczepanowic. Dzięki temu powstanie także obejście Słomnik, co przyniesie dużą ulgę mieszkańcom tej miejscowości. Podpisanie kolejnej umowy na odcinek S7 od Krakowa do Widomej jest planowane w lutym 2018 r." - powiedział minister Andrzej Adamczyk, cytowany w komunikacie.

Prace projektowe i budowlane, wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, powinny być ukończone w ciągu 34 miesięcy od podpisania umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca), natomiast do czasu przeznaczonego na projektowanie inwestycji okresy zimowe są wliczane, podano również.

S7 Szczepanowice - Widoma stanowić będzie jednocześnie obwodnicę dla miejscowości: Książ Wielki, Miechów i Słomniki. Odcinek powstanie w ramach 55,6-kilometrowej trasy od granicy woj. świętokrzyskiego i małopolskiego do Krakowa, która została podzielona na trzy części realizacyjne. Dla pierwszej części, o długości ok. 23,3 km, od granicy woj. świętokrzyskiego do Szczepanowic (bez węzła Szczepanowice), w czerwcu 2017 r. została podpisana umowa z wykonawcą na projekt budowlany i uzyskanie decyzji ZRID do 28.08.2018 r. - dla odc. granica województwa - węzeł Miechów; uzyskanie decyzji środowiskowej i opracowanie koncepcji programowej do 28.08.2018 r. - dla odc. od w. Miechów do Szczepanowic.

Obecnie trwa analiza ofert złożonych przez wykonawców na projekt i budowę odcinka trzeciego: węzeł Widoma (bez węzła) - Kraków (z włączeniem do węzła Nowa Huta), o długości ok. 18,3 km. Oferty w postępowaniu przetargowym złożyło 11 firm, wszystkie zaproponowały 10 lat gwarancji i realizację zamówienia w 34 miesiące. W ramach inwestycji powstanie osiem węzłów: Książ, Miechów, Szczepanowice, Widoma, Łuczyce, Raciborowice, Kraków Mistrzejowice, Kraków Grębałów, przypomniał resort.

Poprzez węzeł Kraków Mistrzejowice S7 połączy się z drogą ekspresową S52, będącą Północną Obwodnicą Krakowa.

"Dodatkowym odciążeniem dla ruchu tranzytowego w Małopolsce będzie Północna Obwodnica Krakowa, dla której pod koniec 2017 r. został ogłoszony przetarg na wybór wykonawcy robót" - powiedział także Adamczyk.

Na terenie województwa małopolskiego w eksploatacji są ponad 22 km drogi ekspresowej S7, 55 km jest w trakcie procedury przetargowej, a blisko 17 km w realizacji, podsumowano w komunikacie.

budownictwo
nieruchomości
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
WYRÓŻNIONE
Kryptyk
7 lat temu
Według planu S7 w górę do świętokrzyskiego miała być w betonie, czy to jest aktualne, ktoś wie? Kibicuję mocno nowej taktyce GDDKIA żeby budować z betonu, bo oszczędniej i w ogóle z sensem, bez dziur.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (1)
Kryptyk
7 lat temu
Według planu S7 w górę do świętokrzyskiego miała być w betonie, czy to jest aktualne, ktoś wie? Kibicuję mocno nowej taktyce GDDKIA żeby budować z betonu, bo oszczędniej i w ogóle z sensem, bez dziur.