. Sytuacja stawia pod znakiem zapytania kontynuację programów naprawczych rodzimego producenta. Trwające działania restrukturyzacyjne zaowocować mają zwiększoną produktywnością uzyskaną m. in. poprzez redukcję zatrudnienia łącznie o 1,7 tys. osób z 3,7 tys. załogi.
Inwestor strategiczny Polaru planował co prawda przeniesienie części produkcji do Wrocławia. Dotychczas jednak, nie promował on cieszącej się dużą popularnością polskiej marki, a nieudana próba wprowadzenia produktów Brandt zakończyła się ponad 50% spadkiem sprzedaży wyrobów Polaru. Mało prawdopodobnym jest, aby teraz, stojąc na progu bankructwa, zwiększył swe zaangażowanie w reorganizację i promocję Polaru. Kosztem tego niegdyś dominującego producenta udziały rynkowe zwiększyć będzie mogła Amica. Spodziewać się jednak można, że w sentymencie do problemów branżowego rywala kurs akcji spółki z Wronek wykazywać może dzisiaj tendencje spadkowe.