_ - Łączne nakłady inwestycyjne grupy Agora w 2015 roku mogą być zbliżone do 100 mln zł. Grupa jest zainteresowana głównie rozwojem organicznym _ - wynika z wypowiedzi prezesa Bartosza Hojki.
Na pytanie o to, czy nakłady mogą być bliskie 100 mln zł, prezes odpowiedział w piątek dziennikarzom: _ Tak, to jest możliwe. Należy pamiętać, że na ten rok przypadnie większość wydatków związanych z projektem budowy 1.580 wiat przystankowych w Warszawie _.
W 2012 roku AMS z grupy Agory wygrała przetarg na budowę wiat w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Chodziło o wyłączność do czerpania przychodów ze sprzedaży powierzchni reklamowej, która znajduje się w witrynach wiat.
Prezes Hojka dodał, że pewną część nakładów inwestycyjnych w 2015 roku pochłoną również inne projekty, m.in. produkcja oraz koprodukcje filmowe.
W 2014 roku nakłady inwestycyjne grupy Agora wyniosły 61,4 mln zł. Największe nakłady pochłonął segment film i książka (27,1 mln zł).
Hojka poinformował ponadto, że Agora skupia się na rozwoju organicznym, ponieważ obecne wyceny aktywów na rynku medialnym nie zawsze są atrakcyjne.
Notowania Agory - 3 dni src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1424246400&de=1424448600&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=AGO&colors%5B0%5D=%231f5bac&w=640&h=250&cm=0&lp=1"/>
[Spółka](https://msp.money.pl/wiadomosci/poradniki/artykul/spolki-8211;-rodzaje-wady-i-zalety,135,0,2415751.html) podtrzymuje cele [rentowności](https://msp.money.pl/wiadomosci/poradniki/artykul/rentownosc-przedsiebiorstwa-jak-ja-okreslic,239,0,2422767.html) dla segmentów
_ - Agora podtrzymuje średnioterminowe cele rentowności dla poszczególnych segmentów działalności. Grupa podtrzymuje też zobowiązanie dotyczące uruchomienia drugiego etapu skupu akcji własnych do czerwca tego roku _ - podali przedstawiciele grupy na piątkowej konferencji.
_ Celem dla segmentu internetowego pozostaje 20 proc. rentowności operacyjnej w 2018 roku. Grupa chce ponadto do 2018 roku dojść do 20 proc. rentowności w segmencie film i książka, a rok wcześniej rentowność segmentu radiowego ma osiągnąć 9 proc., a reklama zewnętrzna 9-10 proc. _ - powiedział prezes Agory Bartosz Hojka.
Na koniec 2014 roku rentowność działalności internetowej wyniosła odpowiednio 16,3 proc., segmentu filmu i książki 4,7 proc., segmentu radiowego 10,4 proc., a reklamy zewnętrznej 4,1 proc.
Przedstawiciele grupy podtrzymali, że plan uruchomienia drugiej części skupu akcji własnych ruszy do czerwca tego roku.
- _ Nadal jesteśmy zobowiązani uchwałami WZ w sprawie skupu akcji własnych i zamierzamy je realizować _ - powiedział prezes Hojka.
W czerwcu 2014 roku ZWZ Agory uchwaliło Program Nabywania Akcji Własnych, w ramach którego spółka może nabyć, w drodze jednej lub dwóch ofert, nie więcej niż 3.638.380 akcji, które stanowią nie więcej niż 10 proc. kapitału zakładowego spółki. Następnie w sierpniu, w ramach owego programu, spółka ogłosiła ofertę skupu do 2.779.970 akcji własnych po cenie 12 zł za jedną nabywaną akcję.
Prezes Bartosz Hojka ocenił, że 2015 rok może być pod względem atrakcyjności repertuaru podobny do rekordowego 2014 roku. Grupa chce w 2015 roku dalej zwiększać liczbę kin Helios.
W 2015 roku Agora chce wprowadzić do kin własną produkcję filmową. Na przyszły rok grupa planuje 8-9 projektów kinowych, realizowanych w połowie w układzie koprodukcyjnym, a w przypadku pozostałych produkcji - dystrybucyjnym.
Agora pozostaje ponadto zainteresowana kanałem na platformie MUX-8. Kanał Stopklatka ma, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, osiągnąć rentowność w 2015 roku.
W segmencie prasowym celem dla cyfrowej dystrybucji Gazety Wyborczej pozostaje 75 tys. prenumerat do 2016 roku. Prezes Hojka zwrócił uwagę, że dynamiczny wzrost liczby użytkowników w czwartym kwartale 2014 wynikał z uruchomienia sprzedaży instytucjonalnej.
Porównaj na wykresach spółki i indeksy src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1424246400&de=1424448600&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=AGO&colors%5B0%5D=%231f5bac&w=640&h=250&cm=0&lp=1"/>