"W ocenie emitenta najbardziej perspektywiczne kraje to Dania, Szwecja, Norwegia, Finlandia, Francja, Włochy, Hiszpania, Holandia, Kenia, 6 krajów Zatoki Perskiej, Wielka Brytania, Rumunia, Indie, Turcja, Japonia, Kanada, USA oraz 3 kolejne, średniej wielkości rynki. Jednym z celów emitenta jest, aby, w zależności od rynku, 0,2%-5% całkowitej rocznej liczby porodów w ww. krajach było poprzedzonych badaniami KTG wykonywanymi urządzeniem Pregnabit" - czytamy w raporcie.
Spółka przewiduje, że okres dojścia do tak zdefiniowanego nasycenia rynku może wynieść ok. 2-3 lata. Ekspansja międzynarodowa będzie wspierana aktywnymi działaniami prosprzedażowymi, m in. uczestnictwem w największych targach branżowych na świecie i celowanych misjach gospodarczych.
Nestmedic zakłada dalszą obecność na polskim rynku i w tym celu skoncentruje się na popisaniu umów partnerskich z dużymi, korporacyjnymi sieciami placówek medycznych, a także współpracy z wiodącymi ośrodkami prywatnej opieki medycznej, ośrodkami naukowymi zajmującymi się tematyką telemedycyny i kardiotokografii w celu udoskonalania urządzenia jak i usług telemedycznych.
"Ambicją zarządu spółki w związku z wdrożeniem strategii jest:
- Osiągnięcie skumulowanej wielkości przychodów w latach 2018-2023 na poziomie 149-307 mln zł.
- Zmiana struktury przychodów tak, aby w 2023 r. sprzedaż z obszaru usług stanowiła ponad 50% w strukturze przychodów.
- Udział eksportu w przychodach grupy na poziomie ponad 90% na koniec 2023 r. (rok obrotowy).
- Uzyskanie marży EBITDA na koniec roku obrotowego 2023 na poziomie 50-60%" - podsumowano.
Firma Nestmedic SA powstała w 2014 roku. Jej zespół stworzył innowacyjny produkt - system teleKTG do zdalnego przeprowadzania kontrolnych badań i analizowania wyników w ostatnim trymestrze ciąży. Nestmedic zadebiutował na NewConnect w 2017 r.