Takimi mają być nowe produkty poza usługami telekomunikacyjnymi, z którymi kojarzony jest operator. Jednym z nich jest specjalna nawigacja, którą wprowadziła jedna z galerii handlowych.
Netia Next to program, w którym telekomunikacyjna firma chce zbudować nowe kompetencje, które pozwolą oferować o wiele szerszy zakres usług poza telekomunikacyjnymi. O tych planach poinformował dyrektor sprzedaży B2B Rafał Bakalarz. Wskazał, że wdrażane nowe inicjatywy mają być docelowo "profitogenne".
- Niedawno Deloitte przedstawił cztery scenariusze rozwoju dla telekomów. Pierwszy z nich, określony jako 'inżynier kontratakuje' przewiduje, że firma telekomunikacyjna stawia na innowacje i zaspokajanie potrzeb klientów. Wiąże się się to ze znaczącymi inwestycjami, ale docelowo ma to być najbardziej profitogenny scenariusz. Netia skłania się do tej ścieżki i inwestuje w kompetencje - zapowiedział Bakalarz.
Bakalarz zaznaczył, że Netia dotychczas zrealizowała już inicjatywy w kilku obszarach. Wymienił m.in. obszar cyfrowego obiegu dokumentów czy usługę Netia Data Protection, która zabezpiecza dane i systemy.
- Będziemy rozwijać kolejne rzeczy, jak np. zabezpieczenie sieci z chmury. W segmencie cloud mamy zbudowaną platformę na bazie Microsoft Azure, oferujemy IaaS i chcemy rozwijać np. utrzymanie aplikacji klienta i rozbudowę o VMware. Rozbudowujemy ponadto nasze data center - przyznał dyrektor Netii. Mówił też o multikanałowej platformie, pozwalającej na kontakt z klientami w dowolnej formie.
- Mamy ofertę również WiFi i usługę premium w tym zakresie. Zrealizowaliśmy taki projekt dla galerii handlowej z nawigacją wewnątrz obiektu, co pomaga klientom lokalizować miejsca parkingowe, a deweloperowi oferować usługi marketingowe i stosować analitykę zachowań klienta - wskazał Bakalarz.
Netia to operator telekomunikacyjny, dostawca usług telewizyjnych, internetu stacjonarnego oraz mobilnego, telefonii stacjonarnej, a także telefonii komórkowej.