Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|

Netia traci klientów, ale podwaja zyski. Dzięki podatkom

8
Podziel się:

Operator tylko w trzecim kwartale tego roku wykazał 16,83 mln zł zysku netto wobec 8,28 mln zł przed rokiem.

Netia traci klientów, ale podwaja zyski. Dzięki podatkom
(Netia/materiały prasowe)

Mimo spadającej sprzedaży, grupa Netia podwoiła zyski sprzed roku. Zarobiła już 30 mln zł, z czego ponad połowa to zwrot podatku za lata 2013-2015. Problemem, z którym musi zmierzyć się firma, jest odpływ klientów. Szczególnie w segmencie internetu.

Netia tylko w trzecim kwartale tego roku wykazała 16,83 mln zł zysku netto wobec 8,28 mln zł przed rokiem. Jest 2-krotnie wyższy, choć przychody ze sprzedaży w tym samym czasie zmniejszyły się z 400 do 372 mln zł.

Analogicznie wyglądają wyniki za pierwsze dziewięć miesięcy tego roku. Spadek sprzedaży o 19 mln zł do 1,15 mld zł nie wpłynął negatywnie na "czysty" zysk operatora, który wzrósł rok do roku z 16 do 30 mln zł.

Skąd takie różnice w przychodach i zyskach? Wynik netto Netii w tym roku jest wyższy niż wynik brutto (przed opodatkowaniem), który jest sporo niższy niż przed rokiem. Wynika to z pewnych księgowych zapisów, a dokładniej tzw. podatku odroczonego. Tak więc wyjątkowo, zamiast obniżenia wyniku z tytułu podatku, mamy tu do czynienia z jego podwyższeniem. Na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy mowa aż o 18 mln zł. Z tego 14,5 mln zł to zwrot podatku za lata 2013-2015. Wynika on z wykorzystania przez spółkę ulgi na nabycie nowych technologii.

Jak od strony już nie księgowej, a operacyjnej wyglądał dotychczas ten rok dla Netii? Nienajlepiej. Spada liczba usług, z których korzystają klienci spółki. Zarówno indywidualni jak i ci biznesowi. W pierwszym segmencie przychody spadły w tym roku o 63 mln zł, czyli 10 proc., a w biznesie o 22 mln zł (4 proc.).

Na dzień 30 września 2016 roku liczba aktywnych klientów usług telewizyjnych w Netii wzrosła do 176,7 tys. - o 12 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem (+18,5 tys.) i o 3 proc. względem wyniku z końca czerwca.

Problemem jest internet, z którego korzysta około 714 tys. klientów. To jednak o 7 proc. mniejsza liczba niż rok wcześniej i o 2 proc. mniej niż w czerwcu. W skali kwartału oznacza to spadek usług o 13,6 tys.

Zdecydowanie mniej usług Netia świadczy w zakresie telefonii mobilnej, bo niecałe 88 tys. To jednak najszybciej rozwijający się segment w grupie, która w ciągu roku zwiększyła bazę klientów aż o 73 proc. W ciągu kwartału przyrost ten wyniósł 6 proc. Warto przy tym zauważyć, że w ubiegłym roku Netia zawarła nową umowę o współpracy z P4 Sp. z o.o., operatorem sieci Play, dzięki której może świadczyć swoim klientom szerszy zakres usług mobilnych i pakietów produktowych.

Netia to operator telekomunikacyjny, dostawca usług telewizyjnych, internetu stacjonarnego oraz mobilnego, telefonii stacjonarnej, a także telefonii komórkowej. Jest właścicielem 100 proc. udziałów m.in. w spółkach: Internetia, Dialog i TK Telekom, których wyniki są uwzględnione w sprawozdaniu finansowym Netii.

telekomunikacja
giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(8)
WYRÓŻNIONE
pik2016
8 lat temu
ciesze się, że poprosiliśmy w salonie o potwierdzenie wpływu wypowiedzenia umowy zawartej jeszcze z dialogiem oraz, co najważniejsze, zachowaliśmy protokół zwrotu sprzętu. Pisma straszące karą za niezwrócenie sprzętu (zwróconego) operator mógł sobie wsadzić... Zachowujcie kopie pism, dokumentów tego operatora, potwierdzenie nadania, odbioru trzymajcie 10 lal.
krzysiek
8 lat temu
Oszczędności odbiły się na jakości. Moja firma zrezygnowała bo był tam bałagan i wszystko naprawiano po długim czasie. Miałem już dość rozmów z osobami które nic nie wiedzą i nic nie mogą. Orange ma podobnie... a może to normalka w branży?
Przez żołądek...
8 lat temu
Jeśli Download poniżej 5 Mbps zamiast do 10Mbps to tak jak ze spowolnioną partnerką . Człek się zaczyna rozglądać.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (8)
Po przejściac...
8 lat temu
Omijać szerokim łukiem. Max 20 zwyczajowo12 - 13. Samowola i niekompetencja konsultantów. Personel z infolinii nawija bajer, w papierach jest inaczej. Rozmowy nagrywać lub zapisywać nazwiska i tematy rozmów. Usuwanie usterki trwało dwa tygodnie.
darek
8 lat temu
Awaria usuwana 10 dni i końca nie widać, wprawdzie odnotowano trzęsienie ziemi (we Włoszech), więc chyba są usprawiedliwieni. Zdecydowanie nie polecam.
cze
8 lat temu
Ale kombinują![QUOTE] zamiast obniżenia wyniku z tytułu podatku, mamy tu do czynienia z jego podwyższeniem [/QUOTE]
internetowa_o...
8 lat temu
Ja korzystam z netii, bo skusiłam się na pół roku internetu za darmo, może nowa promocja z rokiem za darmo sciągnie jeszcze więcej klientów.
ooooo
8 lat temu
telefonia w neti to statystyczna ściema, ludzie biorą pakiety z tel. bo jest taniej niż bez, a kto korzysta z tego tel?