"Konsumenci kupili mniej piwa, ale na to, które trafiło do ich koszyków byli skłonni wydać więcej, stąd spadek wartości sprzedaży był mniejszy niż spadek jej wolumenu" - powiedziała client director w firmie Nielsen Agata Lorenc, cytowana w komunikacie.
Z badania wynika również, że najbardziej wzrosła sprzedaż piw bezalkoholowych (22,9 %) oraz specjalności (16,9%), co potwierdza, że obserwowane od kilku lat trendy - poszukiwanie różnorodności oraz odwrót od piw mocnych - na dobre zadomowiły się na polskim rynku piwa, podano również.
"Od kilku sezonów obserwujemy niesłabnące zainteresowanie konsumentów piwami 'lekkimi' oraz bezalkoholowymi. Te drugie nie mają sobie równych, jeśli chodzi o dynamikę wzrostu. To efekt obserwowanego od pewnego czasu trendu odchodzenia konsumentów od mocnych trunków, co wynika z coraz silniejszego dążenia Polaków do prowadzenia zrównoważonego stylu życia, którego częścią jest umiarkowana konsumpcja alkoholu" - powiedział prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie Andrew Highcock, cytowany w komunikacie.
Z badania wynika, że konsumpcja piwa w Polsce jest stabilna, a wahania ilości i wartości sprzedaży niewielkie.
"W obliczu prognoz dla rynku piwa kluczową kwestią jest zachowanie stabilnego otoczenia regulacyjnego, pozwalającego na wykorzystanie wolnych mocy produkcyjnych i rozwój sektora. Jest to warunek niezbędny, aby branża mogła pozostać stabilnym kontrybutorem wartości dla gospodarki krajowej" - powiedział dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie Bartłomiej Morzycki, także cytowany w komunikacie.
Polska była w 2016 r. trzecim producentem piwa w Europie (41,37 mln hl), po Niemczech (94,96 mln hl) i Wielkiej Brytanii (43,73 mln hl). Pod względem konsumpcji, zajmowała czwarte miejsce (37,9 mln hl), po Niemczech (85,53 mln hl), Wielkiej Brytanii (43,73 mln hl) i Hiszpanii (38,63 mln hl), podały Browary Polskie w prezentacji, powołując się na dane Beer Statistics.