Nike Inc., amerykańska firma, jeden z największych na świecie producentów obuwia, odzieży i akcesoriów sportowych, nie narzeka na brak klientów. Szczególnie mocny wzrost sprzedaży widać w Chinach, gdzie inni globalni detaliści boleśnie odczuwają skutki spowolnienia w gospodarce.
Zysk Nike od czerwca do końca sierpnia wyniósł 1,18 miliarda dolarów i był wyższy niż przed rokiem w tym samym okresie o 23 proc. Przychody firmy za te 3 miesiące wzrosły o ponad 5 proc. i wyniosły 8,4 miliarda dolarów.
W Chinach sprzedaż wyrobów Nike wzrosła od czerwca do sierpnia aż o 30 proc., a wartość tej sprzedaży wyniosła 886 milionów dolarów, pomimo odczuwalnego w gospodarce Chin spowolnienia.
Wartość sprzedaży Nike w Północnej Ameryce wyniosła w okresie od czerwca do sierpnia o 3,8 miliarda dolarów, a w zachodniej Europie było to 1,64 miliarda dolarów.