"Obecnie mamy około 120 dystrybutorów. Są oni nie tylko naszym zapleczem handlowym, ale również serwisowym. Ten model świetnie się sprawdza, dlatego będziemy go chcieli dalej rozwijać. Jednocześnie będziemy rozszerzać naszą sprzedaż bezpośrednią w segmentach, które uważamy za kluczowe i do których dystrybutorzy nie docierają" - powiedział dyrektor zarządzająca Nilfisk Polska Ewa Klimont, cytowana w komunikacie.
Nilfisk Polska zamierza jeszcze silniej zaznaczyć swoją obecność w segmencie Floorcare, czyli profesjonalnych urządzeń do utrzymywania podłóg w czystości - m.in. automatów szorująco-zbierających i zamiatarek. Oprócz tego Nilfisk będzie rozwijał na polskim rynku dystrybucję myjek wysokociśnieniowych oraz odkurzaczy, podano również.
"W segmencie urządzeń floorcare Nilfisk jest numerem jeden na świecie. Chcemy zdobyć taką samą pozycję również w Polsce. Nilfisk jest pozycjonowany w segmencie marki premium. Na tle konkurencji poza wysoką jakością produktów wyróżniamy się także tym, że mamy największe portfolio maszyn do wszystkich zastosowań profesjonalnych" - podkreśliła Klimont.
Nilfisk ocenia polski rynek branży czystości jako perspektywiczny. Przez ostatnie trzy lata obroty firmy wzrosły o 80%. Firma zwiększyła również zatrudnienie o 30%. Polski oddział Nilfisk odpowiada za rozwój marki nie tylko na terenie Polski, ale na Ukrainie i w krajach bałtyckich - na Litwie, Estonii i Łotwie, podsumowano.
Nilfisk to jeden z czołowych światowych producentów profesjonalnych maszyn czyszczących. Grupa wywodzi się z Danii, gdzie znajduje się jej główna siedziba. Firma posiada swoje spółki handlowe w 45 krajach, a produkty oferuje na rynkach ponad 100 państw. W Polsce firma Nilfisk obecna jest już od 26 lat, a polskie przedstawicielstwo istnieje od 2003 r. Grupa we wrześniu br. zadebiutowała na giełdzie papierów wartościowych w Kopenhadze.