AmRest planuje powiększyć portfel restauracji o co najmniej 140 lokali w tym roku, w tym m.in. chce otworzyć pierwszą kawiarnię Starbucks na Słowacji. Operator zarządzający takimi markami jak Pizza Hut, Burger King, KFC czy Starbucks na terenie Europy Środkowo-Wschodniej rozważa także dokonanie przejęcia podmiotu działającego na Starym Kontynencie. Na koniec 2015 roku spółka miała łącznie 904 restauracje.
"Zamierzamy kontynuować działania mające na celu dalsze umacnianie wiodącej pozycji AmRest w segmencie restauracyjnym. Oczekujemy przyspieszenia tempa rozwoju organicznego, przede wszystkim za sprawą rosnącej dynamiki nowych otwarć. W 2016 roku planujemy powiększyć portfel restauracji o co najmniej 140 kolejnych lokali, skupiając się przede wszystkim na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej oraz Hiszpanii. W połowie tego roku powinniśmy być także świadkami otwarcia pierwszej kawiarni Starbucks w Słowacji. Wejście na ten kolejny już rynek Europy wzmocni nasz dotychczasowy potencjał rozwoju" - czytamy w komunikacie.
W 2015 roku spółka dokonała 99 nowych otwarć, zaś łączna liczba restauracji na dzień 11 marca 2016 roku to 908.
"Po niezwykle udanej transakcji przejęcia sieci Starbucks w Rumunii i Bułgarii, AmRest będzie kontynuował działania akwizycyjne w Europie, wzmacniające obecność na istniejących rynkach lub w ramach prowadzonych obecnie marek. Bardzo dobra kondycja spółki, której wyrazem jest m.in. silna pozycja bilansowa, będzie znaczącym czynnikiem wspierającym te działania" - czytamy dalej.
AmRest podkreśla, że rozwój portfela restauracji nabiera coraz szybszego tempa, a jakość nowych otwarć znacznie się poprawiła. Dodatkowymi działaniami rozwojowymi w minionym roku było m.in. wejście na nowy, bardzo perspektywiczny rynek rumuński, "obiecujący pilot nowego formatu" marki Pizza Hut Express w Polsce, dalszy rozwój kanału dostaw KFC w Polsce oraz dynamiczna ekspansja marki Blue Frog w kilku nowych chińskich aglomeracjach.
Rośnie zysk spółki
AmRest Holdings SE odnotował 160,04 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2015 roku. Rok wcześniej spółka mogła się pochwalić wynikiem na poziomie 51,67 mln zł.
Zysk operacyjny wyniósł 195,74 mln zł wobec 109,9 mln zł zysku rok wcześniej, a skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 3 338,74 mln zł w 2015 roku w stosunku do 2 952,65 mln zł rok wcześniej.
Ponad 900 restauracji
Liczba restauracji wzrosła do 904 na koniec 2015 roku wobec 800 rok wcześniej. Najwięcej - 464 - przypadało na sieć KFC. Lokali Starbucks było 100, Pizza Hut 77, Burger King 41, La Tagliatella 193, Blue Frog 25, Kaab 4. W Polsce AmRest miał 346 restauracji. Najwięcej lokalizacji zagranicznych było w Hiszpanii (216), Rosji (109) i Czechach (102).
"Umocnienie naszych fundamentów znalazło swoje odzwierciedlenie w rekordowych wynikach AmRest. Należy do nich zaliczyć wzrost skonsolidowanej sprzedaży o 13,1 proc. do poziomu 3 339 mln zł, zwiększenie skonsolidowanego zysku EBITDA o 22,5 proc. do poziomu 436 mln zł, a także potrojenie zysku netto, który w minionym roku wyniósł 160 mln zł. Kończąc rok 2015, zanotowaliśmy jednocześnie ósmy z rzędu kwartał dwucyfrowej dynamiki EBITDA rok do roku. Znacząca poprawa wyników nie byłaby możliwa bez sukcesywnie rosnącej skali działalności. W minionym roku otworzyliśmy 99 nowych restauracji (w tym 17 franczyzowych), wzmacniając pozycję lidera branży restauracyjnej na naszych głównych rynkach. Osiągnięcie powyższych rezultatów było też możliwe dzięki konsekwentnie realizowanej polityce alokacji kapitału w proporcji 80 proc. z przeznaczeniem na biznes podstawowy oraz 20 proc. na rozwój nowych inwestycji, tzw. marki wschodzące" - skomentował zarząd w liście do akcjonariuszy załączonym do raportu rocznego.
AmRest Holdings zarządza 7 markami restauracyjnymi w kilkunastu krajach Europy, Azji oraz Ameryki Północnej. Spółka jest notowana na GPW od 2005 roku.