CDRL - właściciel marki Coccodrillo - planuje uruchomienie do końca tego roku 5-6 sklepów w Polsce oraz 10-15 nowych sklepów w przyszłym roku, poinformował prezes Marek Dworczak. Firma spodziewa się również spadku tempa wzrostu przychodów w tym roku.
- W przyszłym roku planujemy otworzyć 10-15 sklepów i docelowo w Polsce chcemy ich mieć 250. Optymalizujemy tę sieć, jednostki się wymieniają, więc powierzchnia może przyrastać wolniej. W związku ze zmianą wizualizacji spodziewamy się dużego wzrostu obrotów - powiedział prezes Marek Dworczak podczas spotkania z dziennikarzami.
Na ten rok CDRL zaplanował uruchomienie jeszcze kilku sklepów w Polsce. - Poszukujemy nowych lokalizacji. Myślę, że 5-6 sklepów będzie otwartych do końca roku - w centrach i na ulicach miast. Staramy się otwierać je w istniejących centrach handlowych. Obecnie otwieramy sklepy w nowym wizerunku, w niektórych przeprowadzamy remonty - powiedział Dworczak.
Prezes dodał, że CDRL jest mało widoczny w Trójmieście, głównie ze względu na problem wysokich czynszów. Dlatego spółka "przygląda się" Galerii Bałtyckiej i Metropolii i nie wykluczone, że tam otworzy sklep.
Nowe sklepy też za granicą
W pierwszym półroczu CDRL uruchomił w Polsce 6 salonów franczyzowych i 5 własnych, w Rumunii, Czechach, Litwie i Bułgarii łącznie 5 salonów, zaś poza UE 6 salonów oraz 11 kornerów w Chinach, Brazylii, Turkmenistanie, Egipcie i Sri Lance.
- Co do otwarć za granicą, to jesteśmy uzależnieni od naszych agentów. Chcemy pracować nad rynkiem rumuńskim, gdzie ceny, które wprowadziliśmy są o ok. 15 proc. wyższe niż w Polsce. Chcemy tam umacniać się i połączyć tę sprzedaż ze sprzedażą w sklepie internetowym. Na takich rynkach jak Litwa, Łotwa, Bułgaria i Węgry nie planujemy otwarć sklepów monobrandowych i jesteśmy uzależnieni od tego, czy będą otwarcia sklepów wielobranżowych - podkreślił Dworczak.
Na koniec czerwca CDRL prowadził działalność w 220 sklepach na terenie kraju oraz 127 sklepach w krajach Unii Europejskiej. Powierzchnie sklepowe wyniosły w czerwcu 2015: 21.324 metrów kwadratowych, co stanowi wzrost w stosunku do czerwca 2014 o 7 proc. Łącznie cała sieć Coccodrillo liczyła 385 punktów sprzedaży.
Spadek koniunktury
Właściciel marki Coccodrillo spodziewa się, że marża brutto na sprzedaży w całym roku będzie niższa w stosunku do ubiegłego roku o ok. 3 pkt proc., zaś wzrost przychodów nie przekroczy 10-12 proc. wobec 15 proc. rok wcześniej, poinformował wiceprezes Tomasz Przybyła.
- Marża powinna trochę rosnąć w drugim półroczu, bo ceny uwzględniają wzrost kursu dolara. Półrocze do półrocza będzie stabilnie, ale może nie udać się odrobić na tyle, by wrócić do marży na poziomie z ubiegłego roku" - powiedział Przybyła podczas spotkania prasowego.
W pierwszym półroczu bieżącego roku marża brutto na sprzedaży wyniosła 51,3 proc. wobec 54,5 proc. rok wcześniej.
Przybyła poinformował także, że nie spodziewa się osiągnięcia w całym 2015 roku dynamiki przychodów na poziomie z ub. roku,tj. 15 proc.
- Raczej nie będzie takiej dynamiki 15 proc. w tym roku, bo w pierwszej połowie, kiedy zmienił się kurs dolara nie podnieśliśmy cen w naszych sklepach, ale już w drugim półroczu ceny dostosowaliśmy do kursu, więc przychody w sklepach porównanych będą gorsze. Oczywiście, będą też nowe otwarcia, ale one nie skompensują tego - powiedział wiceprezes.
- Szacujemy, że docelowo, na koniec roku osiągniemy 10-12 proc. wzrostu obrotów w całym 2015 - dodał.
Wzrost sprzedaży w porównywalnych sklepach własnych (like-for-like) wyniósł 10 proc. w pierwszym półroczu 2015, a w sklepach franczyzowych sięgnął 13 proc. rok do roku. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 82,82 mln zł w pierwszym półroczu 2015 roku wobec 71,72 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 15,5 proc. rok do roku.
Kurs akcji spółki CDRL w tym roku src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1420099200&de=1441207800&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=CDL&colors%5B0%5D=%230082ff&fg=1&fr=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1"/>
Prezes Marek Dworczak poinformował, że CDRL nie podjął jeszcze decyzji co do wypłaty dywidendy za 2015 rok - Jeśli wyniki będą na tym poziomie, co w ub. roku i nie będzie większych wydatków, to myślę, że będziemy rekomendować wypłatę dywidendy - powiedział.
Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w październiku 2014 roku.