Oponeo.PL uruchomiła zagraniczny internetowy serwis z oponami, który dostępny jest dla amerykańskich klientów ze stanu Kalifornia. Spółka spodziewa się, że dochód ze sprzedaży internetowej w 2015 roku osiągnie poziom 347 mld dolarów. Rozpoczęcie działalności w tym amerykańskim stanie jest pierwszym etapem rozwoju grupy w USA.
"Projekt rozwoju międzynarodowej sprzedaży grupy Oponeo.PL wiąże się z jednym z celów emisyjnych spółki, który zakładał prowadzenie wielojęzycznego call center. Amerykański sklep internetowy został przygotowany w oparciu o doświadczenia w budowaniu zagranicznych sklepów w Niemczech, Francji, Hiszpanii, Włoszech, Austrii, Wielkiej Brytanii, Holandii, Irlandii, Turcji, Czechach, Słowacji i Belgii" - czytamy w komunikacie.
Spółka dodaje w komunikacie, że rozpoczęcie działalności operacyjnej w stanie Kalifornia jest pierwszym etapem rozwoju grupy Oponeo.pl na rynku amerykańskim.
- Kalifornia jest najbogatszym oraz trzecim co do wielkości stanem. Jest to również siódma gospodarka świata, dlatego zdecydowaliśmy się od rozpoczęcia działalności właśnie w tym stanie - mówi Dariusz Topolewski, prezes zarządu Oponeo.pl, cytowany w komunikacie prasowym. W dalszej kolejności zarząd planuje uruchomienie sprzedaży w stanach Nevada i Oregon.
Rynek e-commerce w USA wzrasta rokrocznie. Spółka spodziewa się, że dochód ze sprzedaży internetowej w 2015 roku osiągnie poziom 347 mld dolarów (2014 – 304 mld dolarów). Stany Zjednoczone zajmują drugie miejsce (po Wielkiej Brytanii) pod względem ilości klientów online w stosunku do liczby mieszkańców (57,4 proc.).
Oponeo.PL S.A. sprzedaje opony i felgi od 2001 roku. Była jednym z pierwszych sklepów internetowych w Polsce z oponami. Prowadzi także serwisy Opony.com.pl, Felgi.pl oraz Elektroda.pl. Oponeo.PL jest notowane na GPW od 2007 roku.