Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Orange chce rozwijać światłowody. Co z kartami prepaid?

0
Podziel się:

Przewidywany przez grupę poziom nakładów inwestycyjnych na światłowody w tym roku sięga 600 mln zł.

Orange chce rozwijać światłowody. Co z kartami prepaid?
(BARTOSZ KRUPA/EAST NEWS)

Orange chce zdecydowanie przyspieszyć pozyskiwanie klientów internetu światłowodowego. Przewidywany przez grupę poziom nakładów inwestycyjnych na światłowody w tym roku sięga 600 mln zł.

- Mamy 10 tys. wzrostu bazy na światłowodach do łącznie 27 tys. po I kw. W tym 90 proc. to triple play, czyli usługi wiązane. Chcielibyśmy, aby tempo pozyskiwania klientów tej usługi akcelerowało znacznie bardziej niż 10 tys. kwartalnie. Dotychczas nie byliśmy szeroko znani jako dostawca usług FTTH. Za to zwiększyliśmy zasięg do łącznie 800 tys. gospodarstw domowych na koniec marca i będziemy zmierzać do wykorzystania tego potencjału - powiedział członek zarządu ds. finansowych operatora Maciej Nowohoński.

Dodał, że z liczby klientów pozyskanych dla tej usługi w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku 2/3 to zupełnie nowi klienci operatora. Ponadto 45 proc. to klienci, którzy wybierają wyższą prędkość.

- Te dane pokazują, że jest duży potencjał dla nas i rynku w dalszym rozwoju światłowodów - podsumował Nowohoński. Przewidywany przez grupę poziom nakładów inwestycyjnych na światłowodu w tym roku sięga 600 mln zł.

Orange Polska oczekuje, że w zasięgu sieci FTTH (Fiber to the home) znajdzie się do 3,5 mln gospodarstw domowych na koniec 2018 roku.

Obowiązkowa rejestracja kart prepaid?

Orange Polska oprócz planów rozwoju światłowodów, komentuje zmiany w przepisach szykowane przez rząd. Szacuje, że ewentualny "przyjazny" obecnym klientom proces rejestracji i weryfikacji kart prepaid w ramach propozycji obowiązkowej rejestracji uwzględnionej w projekcie ustawy o działaniach antyterrorystycznych zająłby ok. 12 miesięcy, poinformował rzecznik operatora Wojciech Jabłczyński.

- Przyjmujemy, że możemy liczyć na zrozumienie po stronie administracji, że czym innym jest wprowadzenie weryfikacji dla nowych klientów, a czym innym zachęcenie milionów obecnych klientów do zgłoszenia się do operatorów, by przejść proces autoryzacji. Sądzimy, że wszystkim zainteresowanym będzie zależeć, aby rejestracja i weryfikacja odbywała się w najprostszy możliwy sposób, w szczególności z wykorzystaniem kanałów online oraz żeby skuteczne dotrzeć do klientów z informacją o obowiązku rejestracji. Na bazie znanych nam wzorców zachowań użytkowników szacujemy, że jest na to potrzebnych ok. 12 miesięcy - napisał Jabłczyński na swoim blogu.

Przypomniał, że w ubiegłym tygodniu minister spraw wewnętrznych i administracji opublikował projekt ustawy o działaniach antyterrorystycznych. Zaproponował m.in. obowiązkową rejestrację kart prepaid.

- Temat szybko stał się medialny i gorący, dlatego trudno się do niego nie odnieść. Jak rozumiemy z publicznych wypowiedzi przedstawicieli administracji (rządu), prace nad projektem wciąż trwają i ma powrócić do uzgodnień międzyresortowych. Co może oznaczać, że jego kształt będzie ewoluować i finalnej wersji jeszcze nie znamy. Liczymy jednak, że w tych pracach stanowisko operatorów - jako odpowiedzialnych za wdrożenie rejestracji - zostanie wzięte pod rozwagę - stwierdził rzecznik Orange Polska.

Pomysł nie jest nowy

Zaznaczył, że obowiązek rejestracji kart prepaid funkcjonuje już w wielu krajach, dlatego sam pomysł nie jest nowością na rynku telekomunikacyjnym. - Natomiast istotne jest, by ustawodawca wyciągał wnioski z doświadczeń innych krajów oraz zapewnił najbardziej rozsądny i optymalny model wdrożenia rejestracji. Naszym zdaniem, powinien on uwzględniać możliwości techniczno-obsługowe, konieczny czas do implementacji oraz przede wszystkim nie powinien być uciążliwy dla klientów - podkreślił Jabłczyński.

W jego ocenie, na pewno byłoby bardzo źle, gdyby okazało się, że przepisy są tak skonstruowane, iż wymuszają niespodziewane wyłączenie klientom usług telekomunikacyjnych, szczególnie w czasie Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku.

- A takie potencjalne ryzyko można wyinterpretować z pierwszej, upublicznionej wersji projektu. Zakładamy jednak, że intencją twórców propozycji nie jest hamowanie sprzedaży usług prepaid, czy tym bardziej zaskakiwanie klientów nagłym odcięciem od usług telekomunikacyjnych. Dlatego, skoro prace nad projektem wciąż trwają, liczymy, że ryzyko wystąpienia niepożądanych skutków dla klientów zostanie dostrzeżone i odpowiednio przepracowane - dodał rzecznik operatora.

Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to wiodący dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii stacjonarnej i komórkowej, dostępu do internetu, telewizję oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP).

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)