Orange Polska zdecydował się na komercyjne wdrożenie oferty sprzedaży energii elektrycznej do odbiorców końcowych pod marką Orange na terenie całej Polski, po tym jak uzyskał pozytywne wyniki pilotażu tych usług.
Oferta będzie dostępna we wszystkich kanałach sprzedaży Orange Polska i jest skierowana do klientów indywidualnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw korzystających z taryfy G i C. Usługi i produkty będą oferowane pod nazwą handlową Orange Energia.
_ - Oferta Orange Energia będzie wpływać pozytywnie na zwiększenie lojalności klientów w stosunku do marki Orange _ - czytamy w komunikacie.
Zakup energii elektrycznej przez Orange Polska na potrzeby jej odsprzedaży do odbiorców końcowych oraz zakup obowiązkowych praw majątkowych ze świadectw pochodzenia energii elektrycznej odbywać się będzie za pośrednictwem partnera hurtowego, spółki Polenergia Obrót. Marżę Orange Polska będzie stanowiła różnica pomiędzy kosztami zakupu energii elektrycznej a ceną jej odsprzedaży.
_ - Wypracowany mechanizm współpracy znacząco ograniczył ryzyko zmienności cen i wolumenów zakupu energii. Pozwala on na zabezpieczenie oczekiwanej marży i umożliwia zmianę cen na rynku detalicznym odpowiednio wcześnie przed okresem dostawy energii do klienta końcowego _ - podano w komunikacie.
Orange Polska zawarł również generalne umowy dystrybucyjne z pięcioma operatorami systemów dystrybucyjnych energii elektrycznej, tj. RWE Stoen Operator, Energa-Operator, Enea Operator, Tauron Dystrybucja oraz PGE Dystrybucja.