Grupa Orange Polska podpisała umowę ze spółką Arteria. Zobowiązała się do sprzedaży wszystkich akcji w jednej ze swoich spółek call center. Arteria w ten sposób rozbudowuje sieć. Będzie mieć ponad 2 tysiące stanowisk telemarketingowych.
Wartość umowy szacowana jest na około 8,5 miliona złotych. Finalizacja uzależniona jest m.in. od zgody UOKiK.
- Dzięki realizowanej transakcji, znacząco rozszerzymy portfel klientów o nowe branże. Dotyczy to zwłaszcza sektora telekomunikacyjnego, bankowego, ubezpieczeniowego i IT, które w połączeniu z naszym obecnym portfelem, opartym głównie o rynek energetyczny, marketing internetowy i wydawnictwa specjalistyczne, pozwoli nam objąć wszystkie liczące się sektory tego rynku usług - powiedział cytowany w komunikacie wiceprezes Arterii Wojciech Glapa.
Sprzedaż Contact Center przez Orange Polska wynika ze strategii polegającej na koncentracji na działalności telekomunikacyjnej. - Jest to już jedenasta transakcja fuzji i przejęć zrealizowana w ostatnich latach - podkreśla Maciej Nowohoński, członek zarządu Orange Polska ds. finansów, cytowany w komunikacie.
To początek zmian na rynku call center
- Realizowana transakcja zapowiada zwiększenie naszej aktywności w obszarze przejęć na rynku call center w Polsce. Równolegle uważnie monitorujemy sytuację na rynkach zagranicznych, gdzie także nie wykluczamy potencjalnych przejęć - podsumował Glapa.
Arteria to grupa kapitałowa specjalizująca się w usługach outsourcingowych. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2006 roku. Prowadzi operacje w czterech lokalizacjach. Spółka osiągnęła w 2014 roku przychody na poziomie blisko 31 milionów złotych.