Orange Polska ze wzrostem abonentów oraz aktywnych kart SIM. Telekomowi coraz lepiej idzie też ze światłowodami. Ponadto spory wzrost zaliczyła wśród klientów konwergentnych. Wynika z raportu za II kwartał 2018 roku.
Prezes Orange Polska Jean-François Fallacher zaprezentował wyniki spółki za II kwartał bieżącego roku. Firma jest bezkonkurencyjna jeśli chodzi o światłowody. Zanotowano wzrost o 39 tys. klientów korzystających ze światłowodów. To podwojenie liczby rok do roku. W sumie ze światłowodów Orange korzysta 286 tys. klientów.
- Zanotowaliśmy bardzo dobry wynik sprzedaży usług światłowodowych. Do naszej sieci światłowodowej przyłączyliśmy kolejnych 39 tys. klientów. 82 proc. z nich to nowi klienci Orange. To najlepszy kwartalny wynik w historii spółki. Na teraz usługa jest dostępna dla blisko 3 mln gospodarstw domowych w Polsce, w blisko 120 miejscowościach - mówił Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.
W ostatnim czasie spółce udało się utrzymać znaczny wzrost liczby klientów konwergentnych, czyli posiadających przynajmniej dwie usługi jednocześnie. Orange na koniec II kwartału miał 1 mln 436 tys. takich klientów. To o 32,5 proc. więcej niż rok temu. Blisko 79 proc. tej liczby stanowią klienci indywidualni. A 77 proc. korzysta z usługi Orange LOVE.
Zobacz też: * *Marcin Chruściel, dyrektor Orange Finanse o "uberyzacji bankowości"
Na koniec czerwca Orange miał 14,484 mln aktywnych kart. Co prawda to o 71 tys. mniej niż przed rokiem, za to w porównaniu z I kwartałem spółka zanotowała wzrost o 116 tys. aktywnych kart SIM. Wzrosła też liczba abonentów. O 2,3 proc., co przekłada się na 9 mln 790 tys. abonamentów. Spadki dotyczą jedynie ofert na kartę. Ubyło 289 tys. takich kart SIM w skali roku. Jednak w II kwartale i tu zanotowano wzrost o 73 tys. kart prepaid.
Nowością oferowaną klientom jest możliwość dokupienia telefonu w trakcie trwania abonamentu. Osoba decydująca się na np. dwuletni abonament może nawet w połowie trwania umowy zdecydować się no dokupienie smartfona. Spółka sprawdza na razie ten pomysł. Dopiero w przyszłym roku będzie można mówić o konkretnych wynikach.
Ogólnie II kwartał Orange Polska zamyka ze spadkiem przychodu o 2,6 proc. Jednak ze wzrostem o 0,4 proc. przychodu w kluczowych dla firmy obszarach biznesowych. Spółka szacuje też, że wykona założenia budżetu i rok zamknie z planowanym przychodem ok. 3 mld zł EBITDA.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl