Orbis zakłada na bieżący rok nakłady inwestycyjne na poziomie wyższym niż capex planowany na ubiegły rok, który wynosił pierwotnie ok. 140 mln zł, poinformował wiceprezes Ireneusz Węgłowski.
"Na ubiegły rok planowaliśmy 140 mln zł nakładów inwestycyjnych, wyszło 122,4 mln zł. W tym roku będzie to nieco więcej niż było planowane na ubiegły rok" - powiedział Węgłowski dziennikarzom.
Wiceprezes poinformował także, że spółka negocjuje cały czas sprzedaż kolejnych swoich hoteli, położonych na drugorzędnych rynkach.
"Chcemy to nadal robić w formule 'sale and franchise back', tak jak w Lublinie i Zamościu. W tym roku może zostaną sprzedane 3-4 obiekty. Zobaczymy, jak rynek będzie reagował, bo nie są to spektakularne hotele. To nie będą też duże przychody dla spółki" - wyjaśnił.
Do tej pory nadzwyczajne walne zgromadzenie akcjonariuszy Orbisu wyraziło zgodę na sprzedaż hotelu Mercure w Mrągowie i nieruchomości, w ramach których jest prowadzony, za łącznie 20 mln zł netto.
W ubiegłym roku spółka zawarła przyrzeczoną umowę sprzedaży hotelu "Mercure Lublin Centrum" oraz hotelu "Mercure Zamość Stare Miasto". Cena łączna transakcji wynosiła 21,5 mln zł.
Hotele grupy Orbis działają pod działają pod markami Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget. Na koniec 2015 roku sieć Grupy składała się z 108 hoteli, dysponujących około 18,8 tys. pokoi. Większość z nich (64 obiekty) funkcjonowało w Polsce.