Orbis podtrzymuje planowany capex na poziomie ok. 150 mln zł w 2016, wyłączając wykupy leasingowanych hoteli, poinformował wiceprezes Marcin Szewczykowski.
"Jeśli odejmiemy buyback, to zostanie nam ok. 70 mln zł 'prawdziwego capexu' zrealizowanego w I półroczu i tę kwotę możemy przemnożyć razy dwa, podajemy ok. 150 mln zł na cały rok" - powiedział Szewczykowski podczas konferencji prasowej.
Dodał, że możliwe są niewielkie odchylenia od tej wielkości.
W I półroczu Orbis zrealizował nakłady inwestycyjne w wysokości 200,8 mln zł, jednak 62% tej kwoty przeznaczono na wykup dwóch hoteli w Budapeszcie.
W lutym br. spółka podawała, że zakłada na 2016 rok nakłady inwestycyjne na poziomie wyższym niż capex planowany na ubiegły rok, który wynosił pierwotnie ok. 140 mln zł,
Hotele grupy Orbis działają pod działają pod markami Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget. Na koniec czerwca 2016 roku sieć grupy składała się ze 114 hoteli, dysponujących około 19,5 tys. pokojów. Większość z nich funkcjonowało w Polsce.