Orbis odnotował 22,32 mln zł straty netto w pierwszym kwartale 2015 roku wobec 9,96 mln zł straty rok wcześniej - podała spółka w raporcie. Jednocześnie firma chwali się większą frekwencją wśród hotelowych gości.
Jak podał Orbis, strata operacyjna wyniosła w pierwszym kwartale 18,51 mln zł wobec 12,73 mln zł straty rok wcześniej. Wzrosły jednak przychody ze sprzedaży: w pierwszym kwartale wyniosły one 229,2 mln zł wobec 128,49 mln zł rok wcześniej.
Notowania akcji Orbisu w ostatnich trzech miesiącach src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1423917421&de=1431615660&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=ORB&colors%5B0%5D=%231f5bac&fg=1&fr=1&w=600&h=300&cm=0&lp=1&rl=1"/>
Hotele grupy Orbis działają pod markami należącymi do Accor: Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis budget i ibis Styles, a także pod polską marką Orbis Hotels, oferując usługi w standardach od pięciu do jednej gwiazdki. Orbis poinformował dziś, że w pierwszym kwartale frekwencja gości w hotelach spółki wyniosła średnie 53,5 proc. wobec 45,6 proc. w tym samym okresie ubiegłego roku.
W styczniu tego roku Orbis podpisał ostateczną umowę z Accor, na podstawie której za ponad 142 mln euro kupił sieć 38 hoteli o łącznej liczbie ponad 7 tysięcy pokoi. Hotele te stanowiły własność Accor bądź działały na podstawie umów dzierżawy lub franczyzy. W ten sposób Orbis wszedł na kilkanaście rynków Europy Środkowej.
- Dochowujemy zasad wiarygodności. Gdy tylko pojawił się pomysł zakupu sieci hoteli, zleciliśmy ich wycenę zewnętrznej firmie Hospitality Valuation Services z Londynu, której zadaniem było sprawdzenie, czy proponowana cena jest uczciwa - podkreślał na początku grudnia 2014 roku w rozmowie z Money.pl Ireneusz Węgłowski, wiceprezes Orbisu. - Po analizie okazało się, że propozycja cenowa Accoru mieści się w dolnej części widełek z zamówionej przez nas wyceny, czyli 140-150 milionów euro. Drugą sprawą było porównanie wskaźników EV do EBITDA dla samej spółki oraz dla planowanej transakcji. Z obliczeń wyszło odpowiednio: 8,3x do 7,9x, więc można wnioskować, że umowa z Accorem generuje dodatkową wartość dla Orbisu.