OT Port Świnoujście - należący do grupy kapitałowej OT Logistics - przebuduje magazyn surowców chemicznych na Nabrzeżu Chemików na elewator zbożowy, kosztem ok. 40 mln zł. Obiekt zostanie oddany do użytku we wrześniu 2017 r., jego docelowy potencjał składowy wyniesie 82,5 tys. ton zboża i innych produktów agro, podała spółka.
"Przebudowa magazynu surowców chemicznych na elewator zbożowy jest realizowana w ramach pierwszego etapu budowy terminalu Agro w Świnoujściu. Obiekt usytuowany na dzierżawionym przez OT Port Świnoujście Nabrzeżu Chemików będzie miał 50 m szerokości i 254 m długości. Elewator będzie dysponował powierzchnią składową wynoszącą łącznie 82,5 tys. ton zboża" - czytamy w komunikacie.
Inwestycja w nowy elewator ma duże znaczenie dla naszego portu i wpisuje się w realizację ogłoszonej w kwietniu nowej strategii rozwoju OT Logistics. Grupa dąży do dalszego zwiększenia udziału w rynku przeładunków agro w polskich portach morskich, w związku z czym tego typu inwestycje są naturalnym elementem rozwoju działalności operacyjnej portów. Chce również stać się liderem obsługi produktów rolnych w basenie Morza Bałtyckiego. Rata przeładunkowa OT Portu Świnoujście w zakresie towarów agro wynosi obecnie 15 tys. ton na dobę, podano również.
"Szacujemy, że dzięki tej inwestycji przeładunki produktów rolnych w naszym porcie wzrosną o 1 mln ton rocznie" - czytamy dalej.
W obiekcie zostaną zastosowane zaawansowane technologie umożliwiające załadunek i wyładunek zboża z samochodów i wagonów kolejowych. Wydajność rozładunku z samochodów i zasypu zboża ma wynieść co najmniej 500 ton/h. Z kolei wydajność zasypu elewatora z wagonów kolejowych jest szacowana na minimum 500 ton/h. Docelowa wydajność rozładunku z elewatora będzie wynosić 2 000 ton/h.
Wykonawcą inwestycji w drodze przetargu została firma FHU Multi Projekt.
Nabrzeże Chemików o długości 282,50 m obsługuje statki o maksymalnym zanurzeniu 13,2 m. Obecnie jest ono wykorzystywane do przeładunku rudy żelaza oraz kruszyw budowlanych.
Grupa OT Logistics świadczy usługi transportowe, spedycyjne i logistyczne w Polsce i Europie Środkowej oraz Zachodniej. Spółka zadebiutowała na głównym rynku GPW w lipcu 2013 r. W 2015 r. miała 752 mln zł skonsolidowanych przychodów.