"Tajwan to jeden z naszych największych partnerów handlowych w Azji, po Chinach, Korei Południowej, Japonii, Indiach, Singapurze i Wietnamie. Istnieje jednak znacząca asymetria w bilansie handlowym - na naszą niekorzyść. Czas to zmienić poprzez systemową promocję polskich produktów i biznesu - czyli działalność biura PAIH w Tajpej" - powiedział wiceprezes PAIH Wojciech Fedko, cytowany w komunikacie.
Najbardziej perspektywiczne dla polskich firm sektory w tym regionie stanowią: biotechnologia, ICT, produkcja parafarmaceutyków, branża kosmetyczna, sektor zielonych technologii oraz branża spożywcza.
PAIH i tajwańska agencja InvesTaiwan podpisały porozumienia o współpracy w zakresie promocji inwestycji, podano także.
"Do tej pory Tajwańczycy zrealizowali nad Wisłą kilkanaście projektów inwestycyjnych. Jako Agencja, w tej chwili obsługujemy dwa projekty inwestycyjne z Tajwanu o wartości 30 mln euro. Zadaniem naszego przedstawicielstwa w Tajpej będzie ściągnięcie nie tylko większej liczby, ale też bardziej znaczących dla polskiej gospodarki, inwestycji z wyspy" - powiedział Fedko cytowany w komunikacie.
Otwarciu ZBH w Tahpej towarzyszyło Polsko-Tajwańskie Forum Inwestycyjne, podczas którego polska delegacja spotkała się z kilkunastoma inwestorami tajwańskimi obecnymi w Polsce.
"Tajwan od dekad jest hubem handlowym regionu. Z tej bramy do m.in. państw ASEAN mogą skorzystać nasi przedsiębiorcy" - skomentował Fedko, cytowany w komunikacie.
Podczas Forum zawarto również umowę między Polskim Centrum Rozwoju Technologii a Tajwańskim Instytutem Przemysłowego Techniki Technologicznej, podano również.
"Inicjatywy takie jak ta oraz funkcjonowanie biura handlowego PAIH w Tajpej pozwoli na dalszą współpracę w branżach innowacyjnych. Będzie również sprzyjać stosunkom handlowym i inwestycyjnym" - podsumował obecny na Forum wiceminister przedsiębiorczości i technologii Tadeusz Kościński, cytowany w komunikacie.
Misją PAIH jest zwiększenie napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych do kraju oraz zasięgu i dynamiki internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez zagraniczne biura handlowe (ZBH) na całym świecie.