Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

PayPal: Przychody z e-sportu w Polsce przekraczają 10 mln USD i rosną 14% r/r

0
Podziel się:
PayPal: Przychody z e-sportu w Polsce przekraczają 10 mln USD i rosną 14% r/r

Przychody z e-sportu w Polsce przekraczają 10 mln USD i rosną w tempie ok. 14% rocznie, co oznacza, że powinny urosnąć do 13,5 mln USD w 2018 roku, wynika z badania PayPal i SuperData.

"Świat przeżywa obecnie cyfrową rewolucję, a gry znajdują się w jej centralnym punkcie. PayPal natomiast od dawna angażuje się w jedną z najgorętszych gałęzi tej branży - e-sport. [...] PayPal przeprowadził we współpracy z SuperData badanie analizujące współczesny przemysł e-sportu na 8 europejskich rynkach. Zgodnie z badaniem SuperData, rynek e-sportu w Europie jest obecnie wart ponad 300 mln USD i zapewnia rozrywkę prawie 23 mln fanów. W samej Polsce, przychody z e-sportu przekraczają 10 mln USD i rosną w tempie około 14% rocznie" - czytamy w komunikacie.

Zwiększa się także liczba fanów e-sportu - obecnie wynosi prawie 550 tys. widzów i do 2018 roku powinna się podwoić. W materiale zwrócono uwagę, że odsetek fanek e-sportu w Polsce jest największy wśród zbadanych rynków w Europie.

W Polsce, przychody wynoszą dokładnie 10 294 617 USD, a przy średniej prognozowanej rocznej stopie wzrostu na poziomie 14%, powinny urosnąć do niemal 12 mln USD w 2017 r. i 13,5 mln USD w 2018 r., podano również.

"Dobra cyfrowe, a szczególnie gry, stają się w ostatnich latach coraz bardziej popularne, ale przykład naprawdę przełomowego rozwoju to fenomen e-sportu. Jeszcze kilka lat temu uznawany jedynie za część kultury najbardziej zagorzałych graczy, dziś e-sport to ogromna, wielomilionowa branża, która rośnie w zawrotnym tempie" - powiedział Head of Sales PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej Matt Komorowski, cytowany w komunikacie.

Zgodnie z badaniem, przemysł e-sportu rośnie w Europie w bardzo szybkim tempie i jest obecnie wart ponad 300 mln USD. Średnia prognozowana roczna stopa wzrostu wynosi 14%, co oznacza, że w 2017 roku przychody powinny osiągnąć niemal 343 mln USD, a w 2018 - 390 mln USD. Trzy wiodące kraje wśród uwzględnionych w badaniu to Rosja, Francja i Hiszpania - zarówno pod względem rozmiarów rynku e-sportu, jak i liczby widzów. W Rosji, wartość e-sportu sięga ponad 35 mln USD, a liczba fanów kształtuje się na poziomie 2 mln, podano również.

"Zakupy w obszarze gier oraz e-sportu w ostatnich latach bardzo przyśpieszają. Obecnie nie obejmują już wyłącznie gier, ale też całą gamę towarzyszących im dóbr i usług - takich jak skiny, nowe postacie, konta, wirtualne bronie itp. Aby odpowiedzieć na tą dynamikę, rozszerzyliśmy w zeszłym roku nasz Program Ochrony Kupujących tak, aby obejmował dobra materialne i niematerialne - jak gry czy subskrypcje" - dodał Komorowski.

PayPal to globalny system płatności internetowych. W 2015 roku, 28% z 4,9 mld przetworzonych przez system płatności, dokonano na urządzeniach mobilnych.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)