Prime Car Managment rozmawia z bankami o zmianach kowenantów kredytowych, aby umożliwić wypłacenie całego zysku osiągniętego w 2014 roku na dywidendę. Spółka może w 2015 roku sfinalizować dwie akwizycje - poinformował Jerzy Kobyliński, prezes PCM.
_ - Mamy zdolność do wypłaty dywidendy, będziemy jako zarząd wnioskować o wypłatę maksymalnej dywidendy. Obecnie mamy zgodę na wypłatę 75 proc. zysku, aczkolwiek istnieje szansa, że kowenanty się zmienią i będziemy mogli zaproponować maksymalną dywidendę, czyli 100 proc. _ – powiedział na konferencji Kobyliński.
_ - Rozmowy z bankami są zaawansowane, mam nadzieję, że w ciągu najbliższych dni może się coś wydarzyć _ – dodał.
Zysk netto grupy wyniósł w 2014 roku 62,6 mln zł, czyli był o 42,4 proc. większy niż w 2013 roku. Zysk netto Prime Car Management w 2014 roku wyniósł 57,4 mln zł.
Prezes poinformował, że spółka kontynuuje politykę akwizycji i przejęć flot pojazdów i obecnie rozważane się dwa projekty, które mogą zostać sfinalizowane w 2015 roku._ - Pracujemy, by do wzrostu organicznego dodać również akwizycje. Koncentrujemy się gównie na przejęciu istniejących portfeli kontraktów. Mamy zdolność do finasowania takich akwizycji bez emisji kapitału _ _ - powiedział Kobyliński. _ - _ Jest szansa na finalizację tych transakcji w tym roku _ – dodał.
Poinformował, że wielkość floty pierwszej firmy to kilkaset pojazdów, a drugiej kilka tysięcy. Pod koniec ubiegłego roku flota grupy liczyła 24.173 pojazdy. W 2014 roku grupa sfinansowała 8.385 samochodów o wartości ok. 527 mln zł.
Rynek wynajmu długoterminowego aut wzrósł w 2014 roku o 7 proc. i zdaniem przedstawicieli spółki ten rok przyniesie kilkunastoprocentową dynamikę._ - Nasze oczekiwania na 2015 rok są wyższe niż w 2014 roku, będzie to kilkanaście procent. Nasze aktywności też będą na tej linii _ - powiedział Kobyliński.
Przedstawiciele PCM poinformowali, że spółka rozważa wejście na nowe rynki, jak na przykład wynajem krótkoterminowy czy świadczenie usług leasingu i wynajmu pojazdów o masie powyżej 3,5 tony.
_ - Obecnie trochę wolniej przymierzmy się do tego tematu - ze względu na kryzys, wschodni biznes teraz jest w gorszej kondycji _ - powiedział Kobyliński.
_ - Może w tym roku odbędą się jakieś próby, testy, niż jakieś mocne wejście _ - dodał. Prime Car Management zadebiutował na GPW w kwietniu 2014 r.