"Szacujemy, że liczba zamożnych klientów, z aktywami powyżej 200 tys. sięga w Polsce ok. 800 tysięcy. Totalne minimum udziałów w rynku to 11-12%, które chcielibyśmy osiągnąć w perspektywie naszej obecnej strategii - tj. do 2020 roku. Dziś mamy udział na poziomie 9%" - powiedział Tomczuk podczas konferencji prasowej.
Klienci zaliczani do grupy zamożnych odpowiadają w Banku Pekao za ponad 30% posiadanych przez bank depozytów detalicznych oraz 50% wolumenów funduszy inwestycyjnych, zaś wolumen pożyczek i kredytów hipotecznych udzielonych tej grupie stanowi jedynie 0,6% całego portfolio kredytów banku.
Od 2 lipca Bank Pekao będzie wdrażał nowe konto dla zamożnych klientów - Świat Premium, które zastąpi dotychczasowe.
"Obejmujemy ofertą wszystkich klientów w Pekao SA, którzy mają już aktywa powyżej 200 tys. zł. Konto jest tylko kluczem do pełnej oferty premium. Oferta będzie rozwijana, to jest nowe otwarcie w tym segmencie. Pracujemy nad wdrożeniem doradztwa inwestycyjnego w II połowie tego roku" - powiedział dyrektor zarządzający w pionie bankowości detalicznej Remigiusz Hołdys podczas konferencji.
"Nadal mamy przestrzeń - pomiędzy nami, a średnią w UE, szczególnie jeśli chodzi o produkty inwestycyjne i produkty rynku kapitałowego jest dużo miejsca na wzrost"- podkreślił.
Pekao podał, że posiadacze nowego konta Świat Premium będą mogli liczyć na dedykowanego doradcę, możliwość obsługi również przez specjalną infolinię, szereg usług i produktów oferowanych bezpłatnie lub na atrakcyjnych warunkach cenowych, a także wyższe oprocentowanie na lokatach oraz szeroką ofertę produktów inwestycyjnych, w tym rachunek maklerski w DM Pekao za darmo.
Jak poinformował prezes Pekao Michał Krupiński, bank sprzedał 100 tys. Kont Przekorzystnych od momentu wprowadzenia nowego rachunku pod koniec stycznia br.
"Dynamika sprzedaży po stronie bankowości transakcyjnej i produktów bancassurance i produktów inwestycyjnych rośnie bardzo mocno" - powiedział Krupiński podczas konferencji.
Bank podał dziś, że Apple Pay spotkało się z dużym zainteresowaniem klientów. W ciągu 7 dni podpiętych zostało 21 tysięcy kart, z czego co czwarta bezpośrednio z aplikacji PeoPay.
Wśród planowanych przez bank innowacji na najbliższe miesiące znajdzie się możliwość weryfikacji tożsamości klienta przez doradcę z poziomu PeoPay za pomocą PIN-u lub biometrii. Funkcja zostanie uruchomiona w III kw. i początkowo będzie dostępna dla klientów segmentu premium. Również w III kw. pojawią się kolejne funkcje związane z BLIKiem, wprowadzonym do PeoPay w połowie czerwca br. - m.in. akceptacja BLIK w terminalach POS Banku Pekao, błyskawiczne przelewy na numer telefonu do użytkowników BLIK, wpłaty we wpłatomatach oraz płatności cykliczne w internecie. Od początku lipca aplikacja będzie dostępna w trzech językach. Do aktualnie działających polskiego i angielskiego dołączy język ukraiński.
Bank Pekao jest jednym z największych banków Europy Środkowo-Wschodniej. Od 1998 roku akcje Pekao są notowane na warszawskiej giełdzie.