"Dzisiaj odbył się na GPW pierwszy okrągły stół z udziałem linii lotniczych, które wyraziły zainteresowanie udziałem w kształtowaniu CPK. To pierwsze z cyklu spotkań. Cieszymy się, że największe linie lotnicze widzą potencjał w tym projekcie. W trakcie spotkania odpowiedzieliśmy na wiele pytań dotyczących procesu inwestycyjnego" - powiedział Wild podczas konferencji prasowej.
"Za dwa tygodnie będziemy mogli dostarczyć kolejnych danych związanych z kwestiami operacyjnymi i spółką, która będzie zarejestrowana w najbliższym czasie" - dodał Wild.
Podkreślił, że w przypadku CPK mówimy o bardzo szczególnym wyzwaniu i konieczności koordynacji wieluset procesów.
"Z tego powodu wyszliśmy z założenia, że lepiej poświęcić więcej czasu na ustalenie składu i struktury, perspektyw finansowych spółki. To następuje bez szkody dla tempa prac nad projektem. We współpracy z PFR przeprowadzamy analizy, we współpracy z PPL przygotowujemy prognozy ruchu. Prace pełną parą wystartują po powołaniu spółki" - wyjaśnił Wild.
Odnosząc się do zorganizowanego "okrągłego stołu" wskazał, że linie lotnicze przede wszystkim chcą poznać zasady, na jakich będą funkcjonowały w przyszłym CPK. Podkreślił, że rządowi zależy na rozwoju Polskich Linii Lotniczych LOT, które będą głównym, ale nie jedynym użytkownikiem CPK.
"Chcemy zapewnić jak największą dostępność [CPK], ale chcemy też docenić głównego klienta, którym będzie LOT" - dodał.
Poinformował także, że analizy dotyczące przyszłości Portu Lotniczego im. Chopina w Warszawie zostaną włączone do analiz w ramach studium wykonalności CPK.
"Studium wykonalności będzie gotowe najpóźniej do 2019-2020 r." - podsumował.
Pod koniec kwietnia Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o Centralnym Porcie Komunikacyjnym. Nowe lotnisko, usytuowane między Łodzią a Warszawą, ma być jednym z największych przesiadkowych portów lotniczych w Europie. Po pierwszym etapie budowy ma obsługiwać do 45 mln pasażerów rocznie, a docelowo nawet ok. 100 mln. Lotnisko ma powstać na ok. 3 000 ha gruntów. Do końca 2019 r. mają trwać prace przygotowawcze, a sam port ma być budowany przez kolejne 8 lat, czyli do końca 2027 r.