Strategia Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa (PGNiG)
na lata 2017-2022 z perspektywą do 2026 r. zakłada wzrost wolumenu dystrybucji gazu ziemnego o 16% do 12,3 mld m3 w 2022 r. wobec 10,6 mld m3 przewidywanych w tym roku, podała spółka.
"Przyspieszymy proces przyłączania nowych odbiorców biznesowych. Wykorzystamy potencjał przyłączeń odbiorców indywidualnych, m.in. w ramach lokalnych programów walki ze smogiem. Będziemy kontynuować gazyfikację obszarów niepodłączonych do krajowej sieci dystrybucyjnej" - czytamy w prezentacji.
Strategia zakłada też wzrost liczby wykonywanych nowych przyłączeń o 17% do 55 tys. rocznie w 2022 r. (przy 47 tys. w 2017 r.).
"Wybudujemy łącznie ponad 300 tys. nowych przyłączy w latach 2017-2022. Zwiększymy dynamikę rocznego przyrostu liczby przyłączy o 17%. Skrócimy procedury przyłączania nowych odbiorców (skrócimy czas realizacji przyłączenia o ok. 20% oraz czas wydania warunków przyłączenia o ok. 30%). Poprawimy jakość obsługi odbiorców (m.in. poprzez digitalizację procesów obsługowych). Usprawnimy i przyspieszymy procesy rozbudowy infrastruktury dystrybucyjnej" - czytamy w prezentacji.
PGNiG jest obecne na warszawskiej giełdzie od 2005 r. Grupa zajmuje się wydobyciem gazu ziemnego i ropy naftowej w kraju, importem gazu ziemnego do Polski, magazynowaniem gazu w podziemnych magazynach gazu, dystrybucją paliw gazowych, a także zagospodarowaniem złóż gazu ziemnego i ropy naftowej w kraju i za granicą oraz świadczeniem usług geologicznych, geofizycznych i poszukiwawczych w Polsce i za granicą.