Philip Morris Polska Distribution Sp. z o.o., spółka zależna Philip Morris International Inc. (PMI), wprowadza na polski rynek innowacyjny produkt IQOS - urządzenie elektroniczne, które zastępuje tradycyjny papieros i zawiera podgrzewane wkłady tytoniowe, podał koncern. Do tej pory PMI wprowadził IQOS na ponad 20 rynków - w efekcie prawie 1,5 mln użytkowników zrezygnowało z papierosów na rzecz IQOS.
"Od ponad dekady PMI jest zaangażowany w rozwój i ocenę naukową produktów bezdymnych, takich jak IQOS, ponieważ wierzymy, że stanowią one o wiele lepszy wybór dla dzisiejszych palaczy. Nasze badania naukowe nad IQOS są na bardzo zaawansowanym etapie, a dotychczasowe wyniki jasno wskazują kierunek redukcji szkodliwości. Jestem szczególnie dumny z tego, że zdecydowaliśmy się wprowadzić IQOS w Polsce - kraju znanym z wysokiego poziomu nauki i naukowców. Właśnie z tego powodu jedne z naszych badań klinicznych prowadziliśmy w Kajetanach koło Warszawy" - powiedział cytowany w komunikacie Mirosław Zieliński, prezes ds. produktów obniżonego ryzyka PMI, który na poziomie globalnym zarządza tym obszarem ze szwajcarskiej centrali firmy.
Podkreślił, że "doświadczenie zgromadzone podczas komercjalizacji IQOS w innych krajach jest bardzo obiecujące". Do tej pory PMI wprowadził IQOS na ponad dwadzieścia rynków, w tym japoński, włoski, niemiecki oraz szwajcarski. Już prawie 1,5 mln użytkowników na czterech kontynentach zrezygnowało z papierosów na rzecz IQOS.
IQOS to urządzenie elektroniczne, które podgrzewa specjalnie zaprojektowane wkłady tytoniowe do temperatury znacznie niższej od temperatury spalania. Ponieważ IQOS podgrzewa tytoń, nie spalając go, produkt nie wytwarza dymu ani popiołu, a jedynie aerozol zawierający nikotynę, wyjaśnił Philip Morris.
IQOS jest rezultatem ponad dziesięcioletnich badań w zakresie potencjalnie mniej szkodliwych produktów alternatywnych dla papierosów. W skład zespołu naukowego wchodzi 430 naukowców i ekspertów w dwóch ośrodkach badawczo-rozwojowych Philip Morris International (PMI) w Szwajcarii i Singapurze. Do tej pory na badania i rozwój technologii przeznaczono ponad 3 mld USD, podano także.
"Początkowo, dorośli palacze będą mogli nabyć urządzenie w wybranych punktach sprzedaży IQOS w Polsce, w tym w Warszawie. Niebawem urządzenie do podgrzewania wkładów tytoniowych będzie można kupić również w Internecie (www.iqos.pl). Wkłady tytoniowe zaś będą dostępne szerzej w wybranych punktach sprzedaży, np. stacjach benzynowych i sklepach z artykułami tytoniowymi. Sieć sprzedaży będzie sukcesywnie rozszerzana" - zapowiedziano w komunikacie.
"Jesteśmy w przełomowym momencie. Po przeszło dwudziestu latach naszej działalności w Polsce, Philip Morris otwiera nowy rozdział w historii polskiego przemysłu tytoniowego oparty na innowacjach i wynikach badań naukowych" - podsumował dyrektor zarządzający Philip Morris Polska i Kraje Bałtyckie Edvinas Katilius, także cytowany w komunikacie.
Philip Morris jest największą firmą tytoniową w Polsce, z udziałem w rynku sprzedaży papierosów wynoszącym ok. 40,4% (źródło: Philip Morris za Nielsen). Fabryka Philip Morris w Krakowie jest największym centrum produkcyjnym PMI w Europie i jednym z najnowocześniejszych i największych na świecie. Do tej pory Philip Morris zainwestował w Polsce ponad 700 mln USD.
Philip Morris International Inc. (PMI) to światowy lider branży tytoniowej, właściciel sześciu z piętnastu najlepszych międzynarodowych marek, w tym Marlboro - najpopularniejszej marki papierosów na świecie. Produkty PMI sprzedawane są w ponad 180 krajach.