"Polska jest na 23. pozycji, jeśli chodzi o wartość przychodów z gier na świecie - rynek ten rośnie nawet o 10% r/r. Jest to branża strategiczna z uwagi na rozwój przemysłu i gospodarki w Polsce. Do trzech dotychczasowych edycji zgłosiło się 78 zespołów, spośród których 25 zostało wybranych do programu akceleracji. Mam nadzieję, że to nie koniec, są następne plany. Projekty, które wychodzą z tej akceleracji mają szanse testu rynkowego, walki o klienta. Chcemy pomagać osiągnąć sukces komercyjny" - powiedział prezes ARP Marcin Chludziński podczas konferencji prasowej.
Minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz podkreśliła, że według szacunków, do końca 2019 r. wartość rynku gamingowego może wynieść ponad 2,2 mld zł.
Swoje prace przedstawiło 10 zespołów przygotowujących gry wideo.
"Trzem z nich zaoferowaliśmy pomoc w promocji, marketingu i pozyskiwaniu inwestorów. Spółkami tymi są: Punk Notion, Cindermoon Games i Cube.ish. Ich projekty przeszły podwójny etap oceny jurorów. Okazały się najciekawsze i jednocześnie najlepiej rokujące na rynku wydawniczym. Zespoły intensywnie pracują, by jak najszybciej wydać swoje gry" - poinformował prezes ARP Games Remigiusz Kopoczek.
"Pierwszą grą, która ukaże się już niebawem jest 'Dreamo'. Pracuje nad nią zespół Hynotic Ants. Wkładając okulary VR gracz przenosi się na bezludną wyspę, a jego zadaniem jest rozwiązywanie zagadek ukrytych w lewitujących sześcianach. Gra ma już swojego wydawcę, a proces produkcyjny dobiega końca. Spółka planuje premierę gry jesienią bieżącego roku. Z kolei Cube.ish pracuje nad artystyczną grą 'Weakless', która opowiada o wędrówce niewidomego i niesłyszącego. Tylko dzięki wzajemnej pomocy bohaterowie opowieści mogą pokonać napotkane przeszkody" - czytamy w komunikacie.
ARP Games przygotowuje się do ogłoszenia czwartej edycji konkursu. Projekty będzie można zgłaszać od 29 czerwca do 27 lipca.
ARP Games Sp. z o.o. to spółka założona przez Agencję Rozwoju Przemysłu S.A., Powiat Cieszyński i Spin-us - spółkę celową Uniwersytetu Śląskiego.