Orlen KolTrans i Euronaft Trzebinia - spółki zależne PKN Orlen - przeznaczą na inwestycje w aktywa kolejowe koncernu do 300 mln zł do 2020 r. - podaje spółka.
Według informacji od PKN Orlen program inwestycyjny "podzielony jest na etapy i dotyczy zarówno floty lokomotyw bocznicowych jak i przewozowych obu spółek. Obejmuje zarówno modernizacje jak i zakup nowego taboru. Łącznie do 2020 r. wydatki inwestycyjne w ramach tych zadań sięgnąć mogą 300 mln zł" - podaje koncern.
W ramach realizacji pierwszego etapu strategii, spółki Orlen KolTrans i Euronaft Trzebinia będą poddawały modernizacji 3 lokomotywy spalinowe przeznaczone do obsługi na bocznicach Zakładu Głównego PKN Orlen w Płocku oraz Zakładu Orlen Południe w Trzebini.
Podobny proces przejdzie jedna z lokomotyw Euronaftu, która po modernizacji będzie również dysponowała silnikiem Caterpillar, ale o mocy 708 kW. Do wykonania tych zadań wybrano spółkę Newag. Łączna wartość zawartych umów wynosi 13 mln zł zaś odbiór zmodernizowanych lokomotyw jest przewidziany na koniec bieżącego roku.
Obecnie Orlen KolTrans i Euronaft Trzebinia eksploatują około 50 lokomotyw stanowiących w większości ich własność, zaś program rozwoju dla taboru kolejowego na lata 2017- 2020 zakłada zakup lub modernizację około 22 lokomotyw, które zapewnią zwiększenie zdolności przewozowych logistyki kolejowej PKN Orlen w Polsce. Plan odnowy floty obejmie również czeskie aktywa przewozowe koncernu - w Unipetrol Doprava.
Grupa PKN Orlen zarządza sześcioma rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi też działalność wydobywczą w Polsce i w Kanadzie. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 79,55 mld zł w 2016 r. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.
Kurs akcji PKN Orlen od początku 2016 roku src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1451602800&de=1490284860&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=PKN&colors%5B0%5D=%230082ff&fg=1&fr=1&w=600&h=300&cm=0&lp=1&rl=1"/>